نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو با تجهیزات مشابه تولید می‌شوند


نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو با تجهیزات مشابه تولید می‌شوند

با وجود توقف تولید نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو، شواهد نشان می‌دهد که خودروسازان ژاپنی قصد دارند نسخه جدید پاجرو را با پلتفرم پاترول تولید کنند.

همه ما اهمیت اتحاد خودرویی بین تولیدکنندگان مختلف را می‌دانیم. امکان اشتراک‌گذاری و بهره‌گیری از منابع مشترک برای تولید خودرو با روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر و کمک به کاهش زمان و هزینه‌ی تحقیق و توسعه از جمله مزایای این ایده به شمار می‌رود. یکی دیگر از مزایای جالب اتحاد، ایده‌ی بازگرداندن برخی مدل‌های قدیمی محبوب مانند میتسوبیشی پاجرو (Mitsubishi Pajero) است. گزارش نشریه CarsGuide نشان می‌دهد نیسان برنامه‌هایی برای اشتراک‌گذاری پلتفرم شاسی‌بلند پاترول با میتسوبیشی دارد و مسئولان خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته‌اند که از این پلتفرم برای تولید مدل آینده پاجرو استفاده کنند.

نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو با تجهیزات مشابه تولید می‌شوند

نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو با تجهیزات مشابه تولید می‌شوند

در ایالات متحده دیگر کمتر کسی دیده می‌شود که از مدل‌های جدیدتر میتسوبیشی پاجرو و نیسان پاترول استفاده کند. کسانی که به یاد می‌آورند، می‌دانند نیسان پاترول آخرین بار در دهه ۶۰ میلادی در ایالات متحده وجود داشت و اینفینیتی QX56 را می‌توان مدل جدیدتر آن دانست. همچنین میتسوبیشی پاجرو که در آمریکا با نام مونترو (Montero) عرضه می‌شد، به مدت دو دهه حضور پررنگی در جاده‌های این کشور داشت و آخرین سری آن در سال ۲۰۰۶ تولید شد. در برخی کشورها از جمله استرالیا، این دو شاسی‌بلند هنوز هم جولان می‌دهند؛ مثلا پاجرو باوجود توقف تولید رسمی در خود ژاپن، هنوز هم با قدرت در بازار این کشور حضور دارد. نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو با تجهیزات مشابه تولید می‌شوند

نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو با تجهیزات مشابه تولید می‌شوند

جان سیگنوریلو، مدیر نمایندگی میتسوبیشی در استرالیا می‌گوید که برنامه‌ریزی برای تولید محصول جدیدی در حال انجام است، اما جزئیات زیادی از آن هنوز در دسترس همگان نیست. سیگنوریلو گفت:

شما هرگز نمی‌دانید اتحاد می‌تواند چه چیزی به ارمغان بیاورد؛ همین مورد دلیل زیبایی به اشتراک‌گذاری محصول و پلتفرم است. چنین طرحی همیشه براساس موضوعی تجاری بنیان گذاشته می‌شود. آیا می‌توانیم در پایان با موضوعی تجاری رو‌به‌رو شویم تا بخواهیم آن را توجیه کنیم؟ اتحاد تعیین می‌کند که آیا پلتفرم‌های دیگری برای اشتراک‌گذاری وجود دارد یا خیر.

نکته‌ی جالب اینجا است که تریوور من، مدیرعامل سابق میتسوبیشی در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه خودرو ژنو به رسانه‌ها گفت که نیسان پاترول محتمل‌ترین شریک برای نسل بعدی پاجرو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر