تشدید سوءظن دولت آمریکا در خصوص اپلیکیشن های خارجی


رسانه کلیک – استفان لینچ از شرکت های اپل و گوگل درخواست کرده تا به منظور حفظ امنیت ملی، از هرگونه وابستگی اپلیکیشن های خارجی در فروشگاه های خود مطلع شوند.  سوءظن ایالات متحده نسبت به اپلیکیشن های خارجی هر روز بیشتر می شود. استفان لینچ، رئیس کمیته فرعی امنیت ملی به تازگی با ارسال […] نوشته تشدید سوءظن دولت آمریکا در خصوص اپلیکیشن های خارجی اولین...

رسانه کلیک – استفان لینچ از شرکت های اپل و گوگل درخواست کرده تا به منظور حفظ امنیت ملی، از هرگونه وابستگی اپلیکیشن های خارجی در فروشگاه های خود مطلع شوند.

سوءظن ایالات متحده نسبت به اپلیکیشن های خارجی هر روز بیشتر می شود. استفان لینچ، رئیس کمیته فرعی امنیت ملی به تازگی با ارسال نامه به شرکت های گوگل و اپل، از آن ها درخواست کرده که پیش از قرار دادن اپلیکیشن های مختلف در فروشگاه های مربوطه، نسبت به وابستگی بالقوه توسعه دهندگان به کشورهای خارجی آگاه شوند. ظاهرا لینچ نگران شایعات مربوط به جمع آوری داده های حساس به وسیله اپلیکیشن های خارجی همچون تیک تاک و FaceAPP برای دولت های چین و روسیه است.

طبق گمانه زنی های لینچ، این کشورها می توانند از داده های بحرانی با هدف باج گیری و سوءاستفاده از کارکنان دولت آمریکا استفاده کرده و سیاست ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهند. لینچ معتقد است که کشورهای متخاصم با جمع آوری داده های مربوط به زندگی روزمره شهروندان آمریکایی، اساس نبردهای نظامی و سیاسی آینده را پایه ریزی می کنند. با این حال اپل و گوگل تاکنون پاسخی را بابت این درخواست اعلام نکرده اند.

تشدید سوءظن دولت آمریکا در خصوص اپلیکیشن های خارجی

تشدید سوءظن دولت آمریکا در خصوص اپلیکیشن های خارجی

تاکنون هیچ مدرکی دال بر احتمال ارسال داده های حساس به آژانس های دولتی مخاطره آمیز به دست نیامده است. به عنوان مثال، ByteDance مالک اپلیکیشن TikTok مدعی بوده که فعالیت های کاربران ایالات متحده آمریکا از فعالیت های کاربران چینی مجزا شده است. اما با توجه به انتشار ویدیوی حاکی از بدرفتاری چین با مسلمانان اویغور در TikTok، این ادعا نتوانسته موجب کاهش انتقاد نسبت به تاثیرگذاری و نفوذ دولت چین شود.

شرکت های اپل و گوگل لزوما مجبور به آشکار سازی ریشه های خارجی برای اپلیکیشن های موبایل نیستند، اما یقینا باید در مورد نقش خود در خصوص توزیع و پخش این برنامه ها توضیح دهند.

Source: engadget

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی