به گزارش خانه ملت، رسول خضری در نوبت عصر نشست علنی امروز (24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به مشکلات معیشتی پیش آمده برای مردم، گفت: این مسائل به واسطه تصمیمی که از قبل رییس جمهور مطلع بود رقم خورد؛ افزایش نرخ بنزین در لایحه بودجه پیشنهاد شده بود اما با نظر منفی نمایندگان مواجه شد از این رو بی تدبیری رخ داده موجب افزایش گرانی ها و تورم افسار گسیخته شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، اظهار کرد: افزایش حقوق کارمندان 15 درصد پیش بینی شده اما تورم بیش از این رقم است از این رو پیشنهاد یاد شده همانند طنز تلخ و کاریکاتور است.

وی با اشاره به تصمیمات اشتباه دولتمردان، ادامه داد: با توجه به اینکه رییس جمهور با نمایندگان مناطق مرزی مشورتی برای انسداد معابر کوله بری انجام نداد، امروزه شاهد بروز مشکلاتی هستیم که سبب ناامیدی مردم این مناطق شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: رییس جمهور اگر در خصوص مسائل مربوط به معابر کوله بری، به حرف نمایندگان گوش میداد، امروزه چهار استان با هفت میلیون جمعیت مشکلات معیشتی نداشت.

خضری با اشاره به اینکه امنیت پایدار در راستای اقتصاد مرزنشینان است، گفت: متاسفانه امروزه افرادی به واسطه نقل و انتقال اندک کالایی کشته می شوند لذا انتظار می رود قوه قضائیه و دستگاه های اجرایی برای حمایت از خانواده این افراد، اقدام فوری انجام دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق مرزی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، افزود: این مهم در حالیست که دهیاران و شهرداران نیز با کمبود اعتبارات دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معلمان نیز از کمبود امکانات برای تدریس رنج می برند؛ همچنین کشاورزان مرزنشین نیز متاسفانه از یارانه کود و سم برخوردار نبوده و برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز با بی مهری روبرو هستند.

وی ادامه داد: گمرک های رسمی دارای 23 کنوانسیون بین المللی هستند که امروزه هیات دولت با تصمیمات اشتباه، مشکلات عدیده ای را برای صادرات رقم می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تحریم های خارجی را طی چهار دهه گذشته با سربلندی تحمل کردیم اما تحریم داخلی توسط دولتمردان و بر اساس تصمیمات نادرست، متاسفانه رونق تولید را در سال حمایت از کالای ایرانی زمین گیر کرده است.

خضری خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: تکمیل پروژه بزرگراه تمرچین - پیرانشهر- نقده دو مرتبه در سفرهای هیات دولت به استان تصویب شده از این رو باید هر چه سریع تر به سرانجام مطلوب برسد. مسیر یاد شده جاده مرگ مسحوب می شود و متاسفانه کشته های زیادی را رقم زده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برای احداث گاردریل در مسیر های حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر 6 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده لذا باید هر چه سریع تر عملیات اجرایی این امر آغاز شود تا از تصادفات خانمان سوز جلوگیری کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان مناطق سردشت و پیرانشهر، اظهار کرد: امیدواریم پروژه بیمارستان جدید پیرانشهر هر چه سریع تر تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان، استخدام معلمان حق التدریسی، ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور، رسیدگی به معیشت کارگران و غیره مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: رییس جمهور طبق اصل 113 قانون اساسی باید هماهنگی بین دستگاه های اجرایی ایجاد کند از این رو رییس هیات دولت باید پاسخ دهد چرا اختلاف بین بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه حل نمی شود؟ هم اکنون جانبازان مناطق مرزی با کمبود دارو روبرو بوده و بیمه های تکمیلی آنها دارای مشکلات عدیده ای است.

خضری خطاب به رییس جمهور، گفت: اگر در زمان بررسی طرح ساماندهی معابر کوله بری که توسط نمایندگان مطرح شد، دولت حمایت می کرد امروزه شاهد مشکلات در مناطق مرزی نبودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد حوادث تلخ در مرزها هستیم، گفت:مرزهای کشورمان ویترین نظام مقدسمان محسوب می شوند لذا مرزها باید به شیوه ای که برازنده مرزداران و نظام اسلامی است، مدیریت شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرزنشینان همواره در دوران دفاع مقدس و غیره به نظام اسلامی کشورمان خدمت کرده اند، اظهار کرد: انتظار داریم این افراد از سفره انقلاب بهره مند و دغدغه معیشتی آنها برطرف شود.