جایزه فیروزه؛ جشنواره‌ای برای فرهنگ‌سازی تولیدات اصیل خوزستان


جایزه فیروزه؛ جشنواره‌ای برای فرهنگ‌سازی تولیدات اصیل خوزستان

اهواز - ایرنا -  معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری نخستین دوره از جشنواره جایزه فیروزه در اهواز گفت: جشنواره فیروزه به دنبال آن است تا استفاده از محصولات بومی فرهنگی و اصیل فعلی و نسل‌های بعدی را فرهنگسازی و ماندگار کند.

مرتضی جمشیدی روز یکشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان و سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال این استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز بیان کرد: سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و نخستین جشنواره جایزه فیروزه از ۳۰ دی تا پنج بهمن امسال در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: در نخستین جشنواره جایزه فیروزه محصولات و هدایای فرهنگی بومی، کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها)، نواها و موسیقی ها، تولیدات دیجیتال و نوشت افزارها پس از برگزیده شدن در جشنواره در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر بومی بودن تمامی حوزه های مختلف این جشنواره توضیح داد: موضوع این جایزه بیشتر به کالاهای فرهنگی با الگوهای ایرانی اسلامی بومی خوزستان می‌پردازد و کمک به گسترش و فرهنگ‌سازی در استفاده از محصولات فرهنگی و بومی این استان از جمله اهداف جشنواره است.

وی با بیان ایننکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی امسال است گفت: شرکت کنندگان در جشنواره فیروزه می‌توانند پس از ثبت نام در سایت این جشنواره اثر خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارسال کنند.

جمشیدی همچنین با اشاره سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال خورستان بیان کرد: این نمایشگاه موضوعاتی از قبیل نرم‌افزارهای رایانه‌ای و تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، پایگاه‌های اینترنتی، کلینیک و مرکز مشاوره سواد فضای مجازی، بازی و پویانمایی، ایده وکسب و کارهای نوپا، کارگاه‌های آموزشی و گرافیک را در برمیگیرد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، اهدافی از جمله ایجاد بستری مناسب برای شناسایی تولیدکنندگان و علاقه‌مندان فعال در این زمینه، مدیریت و شبکه سازی، معرفی کارهای شاخص و همکاری با آنان در جهت تولید تجاری، خط دهی و ایجاد هدف برای افراد تازه کار، نمایش اقتدار تولید کنندگان ایرانی و آموزش و توانمند سازی مد نظر است.

ظرفیت‌های خوزستان مغفول مانده‌اند

دبیر اجرایی جشنواره جایزه فیروزه در خوزستان نیز در این باره گفت: هدف از این جشنواره فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای مصرفی ایرانی-اسلامی است که مقرر شد تا این جشنواره براساس فرهنگ و سنت‌های غنی موجود خوزستان برگزار شود.

ارسلان عبدالهی بیان کرد: در این جشنواره بناست در زمینه‌های مختلف صنایع دستی، میراث فرهنگی و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری که در خوزستان وجود دارد و مغفول مانده ، با استفاده مردم از این ظرفیت‌ها گسترش یابد.

وی با تاکید بر مردمی محور شدن مسایل فرهنگی به عنوان هدف اصلی این جشنواره توضیح داد: گسترش اینترنت ظرفیت خوبی است تا بتوانیم در رقابت‌های تبلیغاتی موجود در جهان و فروش و عرضه فرهنگ جامعه موفق شویم و با معرفی افراد متخصص و فعال از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حمایت کنیم.

به گزارش ایرنا جشنواره جایزه فیروزه جشنواره‌ای در راستای اهداف کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پیگیری دغدغه اسلامی ایرانی توسط این وزارتخانه است. چهار دوره ملی این جشنواره در تهران برگزار شد و همزمان با برگزاری پنجمین دوره جشنواره جایزه فیروزه نخستین دوره‌ی استانی آن ۳۰ دی امسال در استان خوزستان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس