آقایان دو برابر بیشتر از خانم‌ها مشتری دیجی‌کالا هستند


آقایان دو برابر بیشتر از خانم‌ها مشتری دیجی‌کالا هستند

به نظر شما خانم‌ها بیشتر مشتری و خریدار فروشگاه‌های آنلاین هستند یا آقایان؟ در حالی‌که آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد ولی به استناد گزارش اخیر فروشگاه دیجی‌کالا، می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که آقایان نزدیک به دو برابر بیشتر از خانم‌ها مشتری خرده‌فروشی‌های آنلاین هستند. دیجی‌کالا که بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین ایران و خاورمیانه با 20 میلیون...

به نظر شما خانم‌ها بیشتر مشتری و خریدار فروشگاه‌های آنلاین هستند یا آقایان؟ در حالی‌که آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد ولی به استناد گزارش اخیر فروشگاه دیجی‌کالا، می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که آقایان نزدیک به دو برابر بیشتر از خانم‌ها مشتری خرده‌فروشی‌های آنلاین هستند.

دیجی‌کالا که بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین ایران و خاورمیانه با ۲۰ میلیون بازید ماهیانه است؛ می‌گوید خانم‌ها ۳۴ درصد و آقایان ۶۶ درصد کل کاربران را تشکیل می‌دهند.

در گزارش دیجی‌کالا، آمارهای جالب دیگری هم یافت می‌شود. مثلا، بیشترین کاربران این فروشگاه در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال هستند. بیش از ۵۰ درصد کل خریداران این فروشگاه را جوانان این رده سنی تشکیل می‌دهند و پس از آن گروه سنی ۳۵ تا ۴۴ سال با ۲۰ درصد قرار دارند. نوجوانان و جوانان گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هم کمی بیشتر از ۱۰ درصد مشتریان دیجی‌کالا هستند.

در واقع، می‌شود گفت دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها بیشترین مشتری دیجی‌کالا و احتمالا دیگر فروشگاه‌های آنلاین را تشکیل می‌دهند. گروه‌های سنی ۵۵ به بالا کمترین خریداران آنلاین محسوب می‌شوند.

آقایان دو برابر بیشتر از خانم‌ها مشتری دیجی‌کالا هستند

زمانی می‌توان از این آمارها رمزگشایی کرد که بدانیم کاربران دیجی‌کالا بیشتر چه کالاهایی را خریداری می‌کنند و چرا مثلا خریداران مرد نزدیک به دو برابر بیشتر از خریداران زن هستند.

دستگاه‌های دیجیتالی مانند گوشی موبایل، هارددیسک اکسترنال، پاوربانک، فلش مموری، ساعت هوشمند، هدفون و هندزفری بیشترین محصولاتی هستند که در دیجی‌کالا جست‌وجو و خریداری می‌شوند.

آقایان بیشتر طرفدار این گجت‌ها هستند و برای خریدشان هزینه می‌کنند. کالاهایی مانند عطر و ادکلن، طلا، لوازم آرایشی و بهداشتی، مانتو، کفش و کلا گروه پوشیدنی‌ها پایین‌ترین جست‌وجوها را در سایت یا اپلیکیشن دیجی‌کالا دارند.

شاید به خاطر وجود خرده‌فروشی‌های آنلاین زیاد در گروه‌های مورد علاقه خانم‌ها، مشتریان دیجی‌کالا از گروه دختران و زنان کمتر است و آن‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند خرید حضوری را انتخاب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس