اخبار امید بخش استان ها از انتقال آب دریای عمان تا افزایش سهم بنزین صیادان


اخبار امید بخش استان ها از انتقال آب دریای عمان تا افزایش سهم بنزین صیادان

استان‌ها - ایرنا - داستان پخش کیک های آلوده به قرص که امنیتی بودن آن به مرز بررسی حمله بیوتروریسم رسیده است ، نتوانسته اهمیت انبوه خبرهای امید بخش استان‌ها را مانند امضا تفاهم نامه انتقال آب دریا عمان به مناطق خشک ، صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی به حاشیه خلیج فارس و افزایش سهمیه بنزین قایق های صیادی جنوب کشور را تحت شعاع قرار دهد.

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

امنیتی شدن پرونده توزیع کیک های آلوده به قرص

با توجه به نوع توزیع کیک های آلوده به قرص و گستره آن در سطح کشور و نتایج بررسی مسئولان ، فرض تروریستی بودن این اقدام قوت بیشتری گرفته است به شکلی که امروز یکشنبه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان بالاترین مقام تامین سلامت جامعه به امنیتی بودن این پرونده اشاره کرد و برخی از مسئولان نیز مانند معاون استاندار بوشهر آن را بیوتروریسم خواند.

هرچند در برخی از شهرها مثل نیشابور و ایلام وجود کیک های آلوده توسط مسئولان تکذیب شده اما در استان هایی مانند لرستان ، بوشهر و کردستان وجود این اقلام آلوده تایید شده است و به نظر می رسد برای روشن شدن اصل داستان باید صبر بیشتری به خرج داد.

انتقال آب دریای عمان به شرق کشور بزودی اجرایی می‌شود

امروز مسئولان و کارشناسان ارشد سه استان شرقی ایران یعنی خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار گردهم آمدند تا فعل خواستن را صرف کنند و برای انتقال آب دریای عمان به مناطق خشک استان هایشان به منظور جبران نیازها و مقابله با خشکسالی روی برنامه راهبردی آن توافق کنند.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در این جمع گفت که انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور بزودی اجرایی می‌شود و تاکید کرد که این اقدام باعث رونق تولید، جان گرفتن صنعت، کشاورزی و تامین آب آشامیدنی ساکنان این مناطق خشک و کم آب خواهد شد .

استانداران خراسان رضوی و خراسان جنوبی هم در سخنانی مشابه همین نکات را بیان کردند و اظهار داشتند که اقدامات لازم در سال‌های اخیر برای اجرایی شدن انتقال آب به استان‌های شرقی کشور انجام شده و بزودی پس از انجام مطالعات دقیق و تخصیص اعتبار اجرایی می‌شود.

نخستین محموله آهن اسفنجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت : نخستین محموله آهن اسفنجی بندر شهید باهنر به کشورهای همسایه جنوبی حاشیه خلیچ فارس صادر شد.

این محموله با تناژ نزدیک به ۳۰ هزار تن و به ارزش صادراتی ۵ میلیون دلار است.

به گفته محمد حسینی آهن اسفنجی باید با شرایط خاص بارگیری و حمل شود و عملیات تزریق گاز نیتروژن به انبارهای کشتی برای جلوگیری از اکسید اسیون این محموله توسط بخش خصوصی و زیر نظر ناظران واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست بندر شهید باهنر یکی از این شرایط خاص است.

۱۰ اثر مکتوب ایرانی در حافظه جهانی ثبت شده است

دبیر کمیته ملی حافظه جهانی یونسکو در ایران با بیان اینکه بیش از ۶۰ اثر خطی در سطح ملی و پنج اثر در سطح منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه به ثبت رسیده است، گفت: ۱۰ اثر مانند وقف‌نامه ربع رشیدی نیز به ثبت جهانی رسیده است.

فرهاد نظری در آیین اعطای ثبت گواهینامه «سیرالملوک» به کتابخانه مرکزی تبریز اظهار داشت : نسخه سیرالملوک متعلق به مجموعه حاج محمد نخجوانی همانند وقف‌نامه ربع رشیدی و هزاران نسخه‌ دیگری که به فرهنگ تبریز ربط دارد، حافظه ما ایرانیان را شکل داده و حامل بخشی از میراث فکری ما ایرانیان است اما اگر از این میراث حفاظت و صیانت نکنیم باعث پاک شدن حافظه ما شده و جامعه دچار بحران هویت و سایر بیماری‌های اجتماعی می‌شود.

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار ساخت مدارس سمنان در دوره چهارساله

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: اعتبار عمرانی برای ساخت مدرسه در استان در چهار سال گذشته به نسبت دوره چهار سال قبل آن ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

سعید هژبری در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه فضای آموزشی براساس تعداد دانش‌آموز و کلاس‌های درس در شهرستان سمنان ۴.۷ متر مربع و در شاهرود براساس ارزیابی‌های انجام شده ۴.۸ مترمربع است که با ساخت مدارس جدید و رفع مشکلات زیرساختی این سرانه افزایش یابد

سبد صادرات مازندران تنوع ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران گفت که تنوع سبد صادرات غیر نفتی استان با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی کم تعداد است.

حسن خیریانپور در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان در ساری افزود: در شرایط فعلی صادرات غیر نفتی استان محدود است و در این سبد صادراتی جای بسیاری از تولیدات شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی خالی است

۶ روستای اورامان ثبت ملی می‌شود

مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات از گردآوری پرونده ۶ روستای این منطقه برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

پویا طالب نیا با اشاره به اقدام های انجام شده در جهت جهانی شدن اورامان و در دستور کار قرار گرفتن ثبت ملی روستاهای تاریخی، اظهارداشت: پرونده این روستا از جمله مطالعات معماری، منظر فرهنگی، آثار و بناهای تاریخی و مردم شناسی آنها مطالعه و گردآوری شده است.

سهمیه بنزین یارانه‌ای قایق‌های صیادی افزایش یافت

استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های استانداران جنوب کشور سهمیه بنزین قایق‌های صیادی که پیش از این ۴۰۰ لیتر تعیین شده بود به بیش از ۲ برابر افزایش یافته‌است و بزودی اعلام می‌شود.

عبدالکریم گراوند بدون اشاره به رقم نهایی سهمیه بنزین تعیین شده برای سوخت قایق‌های صیادی اظهار داشت: تلاش می‌شود سهمیه سوخت قایق‌های صیادی در فصل صید در اختیار جامعه صیادی قرار گیرد و مشکل آنها در زمینه تامین سوخت برطرف شود.

گشت‌های ۲۴ ساعته از آثار تاریخی استان کرمانشاه انجام می‌شود

فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، از گشت‌های ۲۴ ساعته از آثار باستانی، تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی این استان خبر داد.‌

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت وگو با خبرنگاران، به پنج اولویت کاری خود در این اداره کل اشاره کرد و افزود: برای گشت های مستمر و شبانه روزی به یک دستگاه خودرو نیاز داریم که اهتمام و توجه بیشتر مدیرکل میراث فرهنگی استان را می طلبد.

هزینه‌های خارج از عرف تبلیغات تخلف انتخاباتی است

مهدی برامکی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان مشهد گفت: تبلیغات زودهنگام، هزینه‌های خارج از عرف، هزینه برای خرید رأی و استفاده از امکانات، اموال، خودرو و جایگاه‌های دولتی تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود که تا پایان انتخابات رصد خواهد شد.

وی افزوده ؛‌ مردم در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی می‌توانند موارد را به ستاد انتخابات و هیأت نظارت انتخابات گزارش دهند.
به گفته وی مدیران دستگاه‌های اداری نباید برای هیچ نامزدی از طریق استفاده از بیت المال و جایگاه‌های دولتی و اداری تبلیغات کنند و صحت و سقم گزارش ها و شکایات رسیده از سوی مردم بررسی و به نسبت نوع تخلف انتخاباتی پیگیری انجام می شود.

سه دستگاه نظارتی اعم از هیأت نظارت شورای نگهبان، هیأت بازرسی انتخابات شهرستان و هیأت اجرایی به عنوان معتمدین مردم فعال هستند تا از چندین مسیر نظارت‌ها صورت گیرد و پوشش کامل نظارتی انجام شود.

پذیرش ۴۰ گردشگر حوزه سلامت از ۴ کشور در بیمارستان کیش

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در یک ماه گذشته به ۴۰ گردشگر حوزه سلامت از ۴ کشور خدمات درمانی ارائه کرده است .

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، تابعیت این گردشگران را از کشورهای عمان، جمهوری آذربایجان، اوکراین و آلمان برشمرده و افزوده است ؛‌ از این تعداد سه نفر بستری، دو نفر دیالیز و سی و شش نفر نیز پس از معاینه و درمان سرپایی ترخیص شدند.

بیمارستان کیش که از سال های قبل فعالیت خود را در حوزه گردشگری سلامت آغاز کرده ، امسال نیز با حضور موثر در بسیاری از نمایشگاههای داخلی و خارجی نسبت به عقد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت های تسهیل گر در این حوزه اقدام کرده است .

گزارش ها:

پیشنهادی برای حفظ نمای شهری از تبلیغات انتخاباتی

کرمانشاه- گرچه روش‌های کم‌هزینه و آسان تبلیغات انتخاباتی فراهم است اما همچنان اولویت اول هواداران بخشی از نامزدها، چسباندن پوستر و دیوارنویسی است؛ اتفاقی که تکرار آن در انتخابات مجلس یازدهم به معنی تحمیل هزینه‌ای هنگفت به شهرداری‌های فقیر است.

دود واحدهای آلاینده در چشم ساکنان خرمدشت قزوین

قزوین - مسئولان قزوین معتقدند که وجود واحدهای تولیدی آلاینده در شهرک صنعتی خرمدشت واقع در تاکستان باعث شده تا شهروندان ساکن در این نواحی تحت اثرات سوء مواد شیمیایی قرار گرفته و اعلام نارضایتی کنند.

وارش؛ از فقدان توجه تا زود داوری

رشت اکران های سینمایی و تلویزیونی بدلیل فراگیری؛ قضاوت و اظهارنظرهای متعدد می آفریند و این بار در گیلان پس از فیلم سینمایی فِراری، همزمان با آغاز سریال وارش از شبکه سوم سیما اعتراضاتی در عالم مجاز و واقع شکل گرفت.

خط پایان مالچ نفتی در خوزستان

اهواز - مالچ‌پاشی در حالی هنوز به عنوان مهمترین روش بیابان‌زدایی در خوزستان استفاده می‌شود که به گفته کارشناسان روشی منسوخ شده به شمار می‌آید و به دلیل خسارت به محیط زیست باید متوقف شود.

چالش کمبود نیروی کار ماهر در آذربایجان‌شرقی

تبریز - آذربایجان‌شرقی با داشتن نزدیک به چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی و با وجود شناخته شدن به عنوان قطب صنعتی با چالش تامین نیروی کار ماهر مواجه است در حالی که حدود ۲ دهه قبل این استان از قطب های اصلی نیروی تربیت کار ماهر در کشور محسوب می شد و نیروی انسانی زبده و متخصص این خطه در اغلب مناطق کشور مصدر خدمت در مقام مدیر یا نیروی کار ماهر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا