ارایه گزارش سالانه بدهی‌ها و مطالبات سال 1397 دولت به رییس جمهوری


ارایه گزارش سالانه بدهی‌ها و مطالبات  سال 1397 دولت به رییس جمهوری

تهران- ایرنا- چهارمین گزارش سالانه بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سال 1397توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ارایه شد.

به گزارش روزیکشنبه وزارت اقتصاد، تاکنون بیش از یکصد هزار فقره گزارش مربوط به بیش از ۳۵۰۰ نقطه گزارشگری (واحد گزارشگر) بوسیله سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) دریافت شده که مبنای تهیه گزارش ها مجموعه دولت و شرکتهای دولتی بوده است.

براساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گزارش بدهی ها و مطالبات دولت برای دوره سالانه ۱۳۹۷ (به عنوان چهارمین گزارش سالانه)، به همراه لایحه بودجه سالانه ۱۳۹۹ کل کشور به منظور ارایه به مجلس شورای اسلامی، در معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی) تهیه و برای رییس جمهوری ارسال شد.

بر اساس این گزارش، به منظور گرداوری و گزارش ارقام بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی در اجرای قانون یاد شده، از آبان ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون بالغ بر ۱۹ فقره گزارش بدهی ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه برای مراجع قانونی ذیربط توسط مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی و با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها تهیه شده است.

فرآیند اخذ اطلاعات طبق بخشنامه معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور از سال ۱۳۹۵ تاکنون به شیوه الکترونیکی و بوسیله سامانه یاد شده برقرار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش