برف و باران در راه مازندران


معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از بامداد سه‌شنبه تا چهارشنبه شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما خواهیم بود.

صراط:

احمد اسدی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی از بامداد سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد بارش باران، بارش برف، کاهش دما و وزش باد در آسمان مازندران هستیم.

به گزارش فارس وی افزود: در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها شاهد بارش باران بین 20 تا 50 میلی‌متر به همراه کاهش دما بین چهار تا 6 درجه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: در ارتفاعات ( مناطق با ارتفاع 1300 متر و بالاتر ) شاهد بارش برف هستیم.

اسدی تصریح کرد: در محورهای کوهستانی پدیده مه همراه با بارش برف ( بین 10 تا 40 سانتی‌متر ) و کاهش دما در طول روز بین هشت تا 10 درجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده.ها و محورهای کوهستانی از پیامدهای مورد انتظار این سامانه بارشی است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش برف در هر چهار محور مواصلاتی استان ( محورهای کندوان ، هراز ، سوادکوه و کیاسر ) و همچنین سایر مناطق کوهستانی استان ، توصیه می شود از سفرهای غیر ضرور در این مناطق خودداری شود و در صورت لزوم حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

معاون هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، روزهای پنج‏‌شنبه تا شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما هستیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران از اواخر روز دوشنبه به‌تدریج به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد