سومین مانور امداد و نجات در بندر شهید حقانی اجرا شد


سومین مانور امداد و نجات در بندر شهید حقانی اجرا شد

بندرعباس- ایرنا- سومین مانور امداد و نجات با هدف ارزیابی توان عملیاتی تیم مدیریت بحران در محدوده آب های ساحلی بندر شهید حقانی هرمزگان اجرا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر یکشنبه در پایان این مانور ضمن ابراز رضایت از آمادگی ناوگان عملیاتی بندر شهید حقانی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های کاری سازمان بنادر و دریانوردی ، سنجش میزان ایمنی و ارزیابی سطح آمادگی تیم‌های عملیاتی در بنادر به ویژه بنادر مسافری در مواقع مواجهه با حوادث احتمالی است.

حمیدرضا محمدحسینی اظهار داشت: انجام افزون بر ۹۰ درصد کل مسافرت‌های دریایی کشور در بندر شهید حقانی و همچنین تردد کشتی های بزرگ تجاری و شناورهای تفریحی در آب های استان هرمزگان، می طلبد که خدمات امداد و نجات به بهترین شکل و در سریع ترین زمان ممکن به حادثه دیدگان ارائه شود.

وی تصریح کرد: از همین رو نیز برگزاری مستمر و منظم مانورها در دستور کار بنادر قرار دارد و از ابتدای امسال نیز سه مانور بزرگ امداد و نجات در بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور اجرا شده است.

محمدحسینی ادامه داد: این چنین مانورها و تمرین عملی به منظور دستیابی به بالاترین سطح آمادگی و هماهنگی استانی در هنگام بروز سوانح در دریا برگزار می‌گردد.

استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران با برخورداری از ۱۳ بندر مسافری، حجمی افزون بر ۹۰ درصد از کل سفرهای دریایی آب های داخلی ایران را پشتیبانی می کند که تنها در بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران، روزانه شش هزار نفر به صورت ایمن از بندرعباس به مقصد جزایر قشم، هرمز و لارک ترابری می شوند.

بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور شناخته می‌شود که در مرکز شهر بندرعباس واقع شده است.

این بندر در حال حاضر بزرگ‌ترین و پیشرفته ‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی است که با بهره‌گیری از امکانات آن به جزایری همچون قشم و هرمز سفر می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر