استاندارمازندران: فعالیت معدنی با توجه به حفظ محیط زیست صورت گیرد


استاندارمازندران: فعالیت معدنی با توجه به حفظ محیط زیست صورت گیرد

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اظهار این نکته که هرگونه فعالیت معدنی باید با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست صورت گیرد، گفت: حفظ و استفاده ازمحیط زیست عامل توسعه پایدار استان است.

احمد حسین زادگان یکشنبه شب در جلسه شورای معادن استان همچنین افزود: معادن ظرفیت گسترده ای برای ایجاد اشتغال دارند و بهره برداری متنوع تر و گسترده تری باید از معادن استان صورت گیرد. ‎

وی بهره گیری از محیط زیست و صیانت آن برای آیندگان را از مفاهیم توسعه پایدار دانست و ادامه داد: لزوم رعایت استانداردها در بهره برداری از معادن همواره مورد تاکید است.

استاندار مازندران از تفویض اختیارات جدید و بیشتر شورای عالی معادن به شورای معادن استان ها خبر داد و بیان داشت: این اختیارات سبب شتاب روند امور کارها و تحقق اهداف رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

مواد معدنی یکی از منابع اصلی درآمد اقتصادی و ارزی کشور محسوب می شود و به دلیل ارتباط نزدیک و پیوسته آن در تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش‌های صنعتی و تولیدی به عنوان زیر بنای مناسب اقتصادی مطرح است.

بطور کلی ۱۳ نوع ماده معدنی شامل فلورین ، زغال سنگ (حرارتی و کک شو) ، سنگ آهک ، شن و ماسه ، گچ ،سرب ،باریت ، پوکه معدنی ، سنگ لاشه ، سیلیس ،سنگ تزیئنی و مرمریت در استان مازندران وجود دارد که رنگین کمانی از مواد معدنی را تشکیل می دهد.

مازندران ۲۴۰ معدن دارد که ۱۱۷ معدن با استخراج ۱۳ نوع ماده معدنی فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در