آب مورد نیاز 17 استان خشک ایران از دریا تامین می‌شود


آب مورد نیاز 17 استان خشک ایران از دریا تامین می‌شود

چابهار- ایرنا- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: آب 17 استان خشک و بی آب کشور به منظور استفاده در بخش‌های مختلف و کاهش خسارت‌های خشکسالی از دریا تامین می‌شود.

دکتر قاسم تقی زاد خامسی روز یکشنبه در دومین نشست مشترک استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی که در چابهار برگزار شد اظهار داشت: از برنامه انتقال آب به این استان‌ها استقبال می‌کنیم و انتطار داریم تمام مطالعات به صورت دقیق انجام و مجوزهای زیست محیطی نیز اخذ شود.

وی بیان کرد: استان‌های شرق کشور برای انتقال آب حساسیت بیشتری داشته باشند و اعتبارات لازم را در نظر گرفته تا در کمترین زمان این طرح اجرایی شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو بر تخصیص منابع، تعیین مصارف هر استان و رعایت تمام الزامات انتقال آب دریای عمان تاکید کرد و افزود: مطالعات فنی، زیست محیطی و اقتصادی از ضرورت‌های این طرح ست.

وی بیان کرد: استانداران برای اقتصادی بودن این طرح و منابع موردنیاز آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و بر اجرایی شدن سریع آن گام بردارند.

تقی زاده خامسی ادامه داد: استفاده از آب دریا می‌تواند تا سال‌ها نیازهای آبی استان‌های شرقی کشور را تامین کند و این اتفاق مهم در راستای شکوفایی و آبادانی این استان‌ها گرفته شده است.

انتقال آب دریای عمان موجب امنیت پایدار در شرق کشور می‌شود

استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: انتقال آب دریای عمان به امنیت شرق کشور کمک می‌کند و می‌تواند نقش مهمی در اشتغال، افزایش تولید و تثبیت جمعیت در نقاط مرزی داشته باشد.

محمد صادق معتمدیان افزود: بسیار خوشحال هستیم استانداران سه استان شرق کشور برای حل مشکلات بی‌آبی مردم گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: بزودی با اجرایی شدن طرح انتقال آب به استان‌های شرقی کشور بسیاری از مشکلات تامین آب صنایع،آشامیدنی و کشاورزی این استان‌ها مرتفع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403