دست داشتن سفیر فرانسه در ترور مهندس تونسی گردان‌های «القسام»


دست داشتن سفیر فرانسه در ترور مهندس تونسی گردان‌های «القسام»

هیأت دفاع از مهندس تونسیِ عضو شاخه نظامی حماس که در سال 2016 ترور شد اعلام کرد، سفیر فعلی فرانسه در تونس و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی دیگر در این ترور دست داشته‌اند.

به گزارش مشرق، مهندس «محمد الزواری» از اعضای گردان‌های «القسام» در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ در مقابل منزلش در شهر «طفاقس» تونس به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شد.

بیشتر بخوانید:

همین یک کار کافی است برای ترور شدنتان

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، هیأت دفاع از مهندس الزواری، سفیر فرانسه در تونس را متهم به دست داشتن در ترور الزواری کرد.

«عبدالرؤوف العیادی» از اعضای این هیأت اعلام کرد: ما در این خصوص دو پرونده تشکیل دادیم یکی مربوط به مسأله جاسوسی و دوم مربوط به قضیه ترور.

وی ضمن اعلام اینکه دولت در پرونده ترور مهندس الزواری کم‌کاری می‌کند، افزود: طرف‌هاسی سیاسی، تاجران و روزنامه‌نگاران در این پرونده دست دارند و از جمله آنها سفیر فعلی فرانسه است که نقشی پررنگ بازی کرده است.

العیادی ادامه داد، «آمال کربول» وزیر گردشگری پیشین تونس و «رونی الطرابلسی» وزیر گردشگری فعلی نیز رابطه‌ای مستقیم با جاسوس زن اسرائیلی داشته‌اند.

وی تصریح کرد، قرار است خانواده الزواری با «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس دیدار کند. سعید در تبلیغات انتخاباتی خود قول مساعدت در این پرونده را داده است.

در پی انجام این ترور، حماس در آن زمان اعلام کرد تحقیقات از همان لحظه اول در این باره آغاز شد و موساد در پشت پرده این ترور قرار دارد.

حماس افزود، عملیات ترور الزواری در ۳ مرحله انجام و از سال ۲۰۱۵ آغاز شد؛ افرادی که تابعیت‌هایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند، در این ترور شرکت کردند.

در آن زمان ، وزارت کشور تونس هم در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، یکی از مجریان عملیات ترور مهندس الزواری، یک تبعه اتریشی به نام «کریستوفر» است که خود را به عنوان فردی که به اختراعات الزواری به خصوص کنترل از راه دور زیردریایی علاقه‌مند است، معرفی کرده بود و علاوه بر آن دو نفر دیگر تبعه بوسنی به نام‌های «الویر ساراک» و «آلن کانزیچ» بوده‌اند.

شاخه نظامی حماس پس از ترور وی اعلام کرد الزواری، قبل از آغاز جنگ ۲۰۰۸ علیه نوار غزه حدود ۳۰ پهپاد برای مقاومت فلسطین ساخته بوده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا