پذیرش 40 گردشگر سلامت از 4 کشور در بیمارستان کیش


پذیرش 40 گردشگر سلامت  از 4 کشور در بیمارستان کیش

کیش - ایرنا- بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در یک ماه گذشته به 40 گردشگر سلامت از 4 کشور خدمات درمانی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، این گردشگران از کشورهای عمان، جمهوری آذربایجان، اوکراین و آلمان بودند که از این تعداد سه نفر بستری، دو نفر دیالیز و سی و شش نفر نیز پس از معاینه و درمان سرپایی ترخیص شدند.

بیمارستان کیش که از سال های قبل فعالیت خود را در حوزه گردشگری سلامت آغاز کرده ، امسال نیز با حضور موثر در بسیاری از نمایشگاههای داخلی و خارجی نسبت به عقد قرارداد و تفاهم نامه با شرکتهای تسهیل گر در این حوزه اقدام کرده است .

دکتر مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در این خصوص گفت: تقویت بخش گردشگری سلامت بصورت جدی در دستور کار این مجموعه قرار دارد که با حمایت، همکاری و پشتیبانی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش زمینه برای پذیرش گردشگرانی از کشورهای افغانستان و عراق(اربیل) فراهم شده است.

توسعه و تقویت گردشگری سلامت به عنوان یکی زنجیره های گردشگری از جمله محورهای مورد تاکید سازمان منطقه آزاد کیش است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش "برای توسعه گردشگری سلامت در این جزیره، توسعه و ارتقای خطوط پروازی به کشور های مختلف دستور کار این سازمان قرار دارد و در این زمینه اقدامهای موثر صورت گرفته است.

غلامحسین مظفری افزود: این جزیره گردشکری با توجه به توانمندی های بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی و برخورداری از تجهیزات و کادر متخصص مقیم و پروازی موجود بیمارستان کیش می تواند به قطب گردشگری سلامت تبدیل شود.

وی با تاکید بر ارتقاء استانداردهای حوزه سلامت در کیش افزود: ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم از وظایف ماست و باید آن ها را ایجاد کنیم اما باید بخش خصوصی توانمندی را که دارای آورده بالا از دانش، ایده، پول و ثروت است به این حوزه وارد کرد.

تقویت و توسعه گردشگری سلامت از جمله موضوعای مورد بحث در سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو بود و در این رویداد که هفته گذشته در کیش برگزار شد جمعی از شرکت کننده حوزه گردشگری سلامت از ایران با فعالان توریسم سلامت کشورهای عضو اکو در کیش در خصوص راهکاری توسعه این نوع گردشگری گفتگو کردند.

جزیره کیش با ۹۱.۵ کیلومتر مربع مساحت در میان آبهای نیلگون خلیج فارس و جمعیت ۳۷ هزار نفری سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر خارجی و داخلی است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان