رونمایی از اولین سامانه برخط ملی محاسبه وجود انتشار آلاینده هوا؛ به‌زودی


رونمایی از اولین سامانه برخط ملی محاسبه وجود انتشار آلاینده هوا؛ به‌زودی

عصر خودرو- معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه تهران با اشاره به طرح تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوا که با مشارکت 13 دانشگاه بزرگ استان تهران انجام شده، گفت: اولین سامانه برخط و شبیه‌ساز ملی محاسبه وجود انتشار آلاینده هوا به عنوان نتیجه طرح به‌زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد رحیمیان در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که امروز در معاونت پژوهش‌وفناوری این دانشگاه برگزار شد، از طرحی مبنی بر "تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوا" نام برد و تشریح کرد: کارفرمای این طرح سازمان حفاظت از محیط زیست است که با همکاری 13 دانشگاه بزرگ در قالب یک کنسرسیوم پژوهشی و با مشارکت 40 عضو هیئت علمی انجام شده است و به ایجاد اولین سامانه برخط و شبیه‌ساز ملی محاسبه وجود انتشار آلاینده هوا در کشور برای 9 کلان‌شهر منجر خواهد شد که به‌زودی از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این سامانه در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت یا خیر، گفـت: با توجه به آنکه کارفرمای این طرح سازمان حفاظت از محیط زیست است، این موضوع بنا بر تصمیم همان سازمان است که این سامانه را ابتدا در اختیار دستگاه‌ها و بعد مردم قرار دهد. این طرح با مشارکت 40 عضو هیئت علمی به خوبی انجام شده و به صورت پیشرفته سیاهه آلاینده‌های هوا را نشان می‌دهد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا