پیش بینی فعالیت 48 ساعته سامانه بارشی در لرستان


پیش بینی فعالیت 48 ساعته سامانه بارشی در لرستان

خرم‎آباد - ایرنا - اداره کل هواشناسی لرستان اعلام کرد: سامانه بارشی سرد از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان فعال می شود.

به گزارش ایرنا، هواشاسی لرستان روز یکشنبه با صدور اخطاریه ای اعلام کرد: در اثر فعالیت این سامانه بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید لحظه ای، کاهش دمای روزانه و شبانه را خواهیم داشت.
بر این اساس همه نقاط استان، به ویژه نواحی جنوبی و غربی تحت تاثیر این سامانه و حداکثر بارش در سطح استان ۲۰ تا ۴۰ میلی متر حواهد بود.
همچنین آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، جاری شدن روان آب سطحی، احتمال رگبار تگرگ و برخورد صاعقه، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، مه آلود شدن هوا، کاهش میدان دید افقی، کولاک برف در جاده های مواصلاتی شرق و شمال شرق استان و افزایش حامل های انرژی در قالب این سامانه بارشی پیش بینی می شود.

هواشناسی لرستان زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی را صبح چهارشنبه اعلام کرده و اخطار داده پاکسازی کانال ها، آبراهه ها، اجتناب از تردد غیر ضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی، به همراه داشتن زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی در جاده های کوهستانی و گردنه ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات، کنترل دما، رطوبت و تهویه دمای گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام