پرونده 80 گرانفروش در عباس‌آباد به تعزیرات فرستاده شد


پرونده 80 گرانفروش در عباس‌آباد به تعزیرات فرستاده شد

نوشهر- ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان عباس‌آباد اعلام کرد که پرونده 80 متخلف به جرم گرانفروشی از آغاز سهمیه‌بندی بنزین تاکنون برای صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان فرستاده شد.

طرح اصلاح و سهمیه بندی بنزین در بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه سال جاری اجرا شده و طبق این مصوبه از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوا قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

بر همین اساس بنا به توصیه مقام معظم رهبری ، سخنگوی دولت و رئیس جمهوری ، تمامی مسئولان دست اندرکار باید با تشدید نظارت بر بازار اجازه ندهند عده ای به بهانه گران شدن این فرآورده نفتی قیمت ها را افزایش دهند چرا بیشتر عملیات حمل و نقل کالا در سطح کشور با خودروهای سنگین و گازوئیل سوز انجام می گیرد.

صادقعلی قنبری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تاکنون با همراهی مسئولان دستگاه های اجرایی ، سه قرارگاه نظارت ویژه بر بازار در این شهر تشکیل شد و در این مدت بیش از یک هزار بار واحدهای صنفی این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۸۰ پرونده متخلف تشکیل شده است .

وی ، اظهار داشت: اغلب موضوع این پرونده ها مربوط به گرانی کرایه خودسرانه خودروهای مسافربری شخصی درون شهری و برون شهری ، آژانس ها ، فرآورده های گوشتی ، میوه و تره بار و دیگر اقلام غذایی بوده است و واحدهای صنفی متخلف هرکدام ۵۰ درصد قیمت ها را افزایش داده بودند.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت عباس آباد گفت : آنچه از سوی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گزارش شده پس از بررسی این پرونده ها بیش از ۶۰ درصد آن منجر به صدور حکم رای شده است.

قنبری با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۳ گروه شش نفر به شکل محسوس و نامحسوس بر قیمت های بازار شهرستان نظارت می کنند، از مردم منطقه خواست در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی ، عدم صدور فاکتور ، کم فروشی و نداشتن درج قیمت مراتب را به شماره ۱۲۴ ستاد خبری تنظیم بازار و یا شماره تلفن ۵۴۶۲۳۹۶۷ اتاق اصناف شهرستان اطلاع دهند.

این مقام مسوول همچنین به صاحبان واحدهای صنفی متخلف شهرستان عباس اباد هشدار داد در صورت تکرار چنین تخلفاتی برای اطلاع مردم نام و نشان آن ها در فضاهای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی پیام رسان به جرم گرانفروشی انتشار خواهد داد.

اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان عباس آباد بیش از چهار هزار واحد صنفی را زیر پوشش دارد.

این شهرستان با جمعیتی دست کم ۵۰ هزار نفر ، دارای سه شهر و ۴۹ روستا در غرب مازندران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان