زمینه حضور جوانان در عرصه فرهنگی فراهم شود


زمینه حضور جوانان در عرصه فرهنگی فراهم شود

کرمان - ایرنا - به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی ما به عنوان خادمان فرهنگ اسلام، انقلاب و ایران باید زمینه حضور موثر جوانان و نوجوانان را در عرصه فرهنگی فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: گاهی به نوجوانان بی توجهی می کنیم و این کم توجهی خود را در حضور نوجوانان در اتفاقات اخیر نشان داد، اما نیمه پر حضور باشکوه جوانان و نوجوانان را در اتفاقات خیره کننده می بینیم و باید آنها را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه در وقایع اخیر از ضعف دستگاه محاسباتی و بصیرت کسانی که از آنها توقع بیشتری داشتیم ضربه خوردیم تصریح کرد: اما آنچه می تواند گره‌گشا باشد تفکر انقلاب اسلامی است و هر جا که جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی به محوریت روحانیون انقلابی حاضر باشند، گره گشوده می شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در سازمان تبلیغات اسلامی مردم سالاری دینی را عمیقا باور کرده ایم که با میدان‌داری این مردم باید بارهای بزرگ به دوش بکشیم و اساسا نهادهای انقلابی برای تسهیل و تمدید حضور موثر مردم ایجاد شده اند .

وی با اشاره به فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در ۴۰ سال اول انقلاب گفت: برداشتن گام دوم انقلاب سنگین تر و دشوارتر است و حتما آثار و برکات بیشتری دارد که در این دوره توجه به جوانان ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام قمی تاکید کرد:یک روحانی فاضل در یک روستا و حاشیه شهر باید نبض تحولات آن منطقه را در دست داشته باشد و حتما باید نقش مسجد را حتی برای حل مسائل اقتصادی بیش از پیش جدی گرفت.

وی ادامه داد: مساله امروز پیشرفت ایرانی و اسلامی است و باید همه برای پیشرفت با الگوی جهادی و انقلابی قیام کنیم و روحانیون، هیئتی ها و قرآنی‌ها در الگوی ایرانی انقلابی پیشرفت نقش دارند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اراده جمعی در این مبارزه تمدنی بر پیشرفت همه جانبه است و عهد می کنیم در این جهاد و جدال پیچیده تمدنی کوتاهی نکنیم تا شرمنده شهداء نباشیم.

وی ضمن تبریک به حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از زحمات حجت الاسلام علی جلالی مدیریت سابق تقدیر به عمل آورد.

این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری