رونق تولید مدیران شجاع می‌خواهد


رونق تولید مدیران شجاع می‌خواهد

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران با تاکید بر این که در شرایط تحریم نیازمند مدیران شجاع هستیم، برخی حرکت‌ها در کشورمان که منجر به نگاه منفی مردم نسبت به مدیران می‌شود را تاثیرگذار بر تولید دانست.

«عزیزالله عصاری» امروز در نشست خبری که در مجموعه کارخانجات کابل‌های شهید قندی یزد برگزار شد، با اشاره به رشد تولید در شرکت‌های تابعه این هلدینگ توسعه معاون و فلزات کشورمان، گفت: در حال حاضر با وجود تحریم‌های ظالمانه، مهمترین مشکل بخش تولیدات این بخش مربوط به سیاست‌گذاری‌های داخلی و محدودیت‌های مقرراتی و رفتاری است در حالی که معتقدیم اگر این سیاست‌ها نه به شعار بلکه به صورت واقعی در مسیر رونق تولید اخذ شود شاهد تولید به مراتب بیشتری در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که در شرایط تحریم نیازمند مدیران شجاع هستیم، اظهار کرد: متاسفانه برخی حرکت‌ها در کشورمان مدیران ما را ترسو کرده و آنها را از انجام اقدامات متحورانه بازداشته است و در واقع فضای اجتماعی ایجاد شده تصور عمومی به مدیران را با حقوق‌های نجومی همراه کرده نوعی نگاه منفی در مورد مدیران ایجاد کرده است که قطعاً آثارش را در بخش تولید کشور نشان می‌دهد.

عصاری گفت: هرچند اکنون وضعیت تولید در کشورمان خوب است ولی می‌تواند بسیار بهتر از وضعیت کنونی باشد که تحقق این مهم حتماً نیازمند مدیران شجاع است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کک‌سازی طبس با وجود اوج و فرودهای فراوانی که به همراه داشت، اظهار کرد: خیلی‌ها معتقد بودند که با توجه به پیچیدگی تکنولوژی این کک‌‌سازی، این حرکت به نتیجه نمی‌رسد اما خوشبختانه با تلاش و پیگیری متخصصان و جوانان این مرز و بوم این کار به نتیجه‌ی مطلوب رسید و امیدواریم بتوانیم با تأمین مواد اولیه مورد نیاز، ظرفیت‌های تولید آن را که تاکنون ۷۸ هزار تن کک بوده، به طول کامل فعال کنیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران این گروه را دارای بیشترین طرح‌های مورد بهره‌برداری طی دو سه سال اخیر خواند و با اشاره به طرح‌های در دست اجرای این شرکت هلدینگ به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان، از جمله اقدامات بزرگ ملی در دست اقدام این شرکت را با توجه به حلقه‌ی مفقوده اکتشافات در بحش توسعه معادن، راه‌اندازی کنسرسیومی اکتشافی با مشارکت یازده شرکت قدرتمند کشور در این بخش خبر داد.

وی از تخصیص ۶۰ هزار کیلومتر مربع پهنه جهت فعالیت‌های اکتشافی این کنسرسیوم که با عنوان شرکت پایا فعالیت خواهد کرد، اضافه کرد: البته در همین راستا اخیراً نیز کنسرسیومی در زمینه حفاری برای پیشبرد فعالیت‌های اکتشافی در حال شکل‌گیری است و در این رابطه نیز از مدیر عامل ایمیدرو قول تامین ارز جهت بهسازی و تجهیز تکنولوژی دستگاه‌های حفاری را اخذ کرده‌ایم

عصاری با اشاره به ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل کشور به ویژه با توجه به چشم‌انداز ترسیم شده کشور در بخش تولید سنگ‌اهن و فولاد، عنوان کرد: با همکاری چند شرکت بزرگ و کشتیرانی جمهوری اسلامی، ۱۸۰ هکتار زمین از سازمان بنادر برای ایجاد اسکله‌ای در راستای ارتقای ظرفیت حمل و نقل کشورمان در این بخش دریافت کرده‌ایم که امیدواریم طی سه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی یکی از معضلاتی که از سال‌های گذشته همچنان به عنوان حلقه مفقوده مطرح می‌شود را پیوند صنعت و دانشگاه ذکر و خاطرنشان کرد: این گروه سرمایه‌گذاری با ایجاد شرکتی ریسک‌پذیر با نام راشا و سرمایه ۵۰ میلیارد تومان سعی دارد از ایده‌های دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و روی انها سرمایه‌گذاری کند.

این مسئول وضعیت صادرات محصولات را همراه با محدودیت‌های شدید خواند و گفت: بنا به اظهارات خود آمریکایی‌ها تحرم‌های شدید کنونی بر علیه کشورمان تاکنون بر هیچ کشوری وارد نشده بود لذا وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ امری مبرهن است ولی به دلیل وجود بازار برای محصولات کشورمان هنوز هم متقاضی داریم با ذکر این نکته که متاسفانه هزینه‌های صادرات ما به دلیل وجود واسطه‌ها و هزینه‌های حمل و نقل بالاست.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری این شرکت در بحث‌هایی مانند ساخت اسکله در واقع برنامه‌ریزی برای افق ۱۴۰۴ است چرا که اکنون به رغم تولید ۲۲ میلیون تن فولاد در کشور ظرفیت ۳۳ میلیون تن مرسوله را داریم و رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ و حتی در صورت بدبینانه رسیدن به تولید ۴۵ میلیون تن فولاد در کشورمان، نیازمند ارتقای ظرفیت مرسولات صادراتی خواهد بود و نباید به بهانه تحریم‌ها از توسعه کشور باز بمانیم.

عصاری با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها بین این بنگاه اقتصادی با سیاست‌گذاری‌ها و فضاهای سیاسی که برنامه‌ریزی را با مشکلات جدی مواجه می‌کند، در رابطه با بازارهای داخلی تولیدات این گروه نیز اظهار کرد: این بازار با رونق و جریان گردش مالی در حوزه ساخت و ساز گسترش خواهد یافت که این مهم نیاز به مدیریت متولیان مربوطه برای رونق تقاضا در این بخش دارد.

این مسئول در بخش پایانی سخنانش به شرکت شهید قندی که ۷۳ درصد از سهام آن متعلق به هلدینگ توسعه معادن و فلزات ایران است، از تلاش برای بازگشت این مجموعه به جایگاه گذشته خود خبر داد و تاکید کرد: ترمیم تکنولوژی‌های فعلی این مجموعه و ایجاد تکنولوژی‌های جدید و های‌تک در حوزه مس از برنامه‌های در دستور کار در مورد شرکت شهید قندی است ولی متاسفانه کمبود سرمایه در گردش این فرآیند را دچار کندی و مشکل کرده است که حمایت مسئولان استان یزد را می‌طلبد.

عصاری ۸۵ هکتار زمین بلااستفاده این مجموعه که در بهترین نقطه شهر یزد را به عنوان سرمایه مغفول آن متذکر شد و گفت: البته فروش این زمین‌ها نیز کمتر از نصف سرمایه مورد نیاز برای ایجاد تکنولوژی‌های های‌تک جدید در حوزه مس یعنی ۳۰ تا ۴۰ میلیون یورو را تامین خواهد.

رونق تولید مدیران شجاع می‌خواهد

«حمیدرضا قدری» مدیر عامل و عضو هیات مدیره کارخانجات کابل‌های شهید قندی یزد نیز در بخشی از سخنانش در این نشست با اشاره به تلاش برای احیای تکنولوژی‌های این مجموعه صنعتی، گفت: مجموعه تولیدی شهید قندی با وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوان برای جهش نیازمند شتاب‌دهنده است ولی این شتاب‌دهنده همان سرمایه در گردش است که در این رابطه با مشکل مواجه است.

وی دست‌یابی این شرکت به تکنولوژی تولید کابل‌های حس‌گر با بومی‌سازی این دانش به دست پرتوان پژوهشگران دانشگاهی تا پایان سال جاری را نوید داد و گفت: با دستیابی به این تکنولوژی که می‌تواند انواع تنش‌های وارده به خطوط انتقال نفت را گزارش دهد و از خسارات عظیمی در این بخش جلوگیری کند، ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه جزو ۱۰ کشور برخوردار از این دانش خواهد شد.

قدری طراحی و تولید کابل‌های فیبر نوری زیردریایی را از دیگر افتخارات این شرکت خواند و گفت: در حال حاضر نیز تولید این کابل‌های خاص را در حال انجام داریم.

وی همچنین به تولید کابل‌های آلومنیومی با توجه به افت ۲۶ درصدی انرژی برق در اثر استفاده از کابل‌های قدیمی در کشور اشاره کرد و افزود: شرکت تولیدی کابل‌های شهید قندی در حال گسترش بازارهای هدف خود در کشورهای در حال توسعه از جمله کشورهای آفریقایی و آسیای میانه است و به زودی بازارهای جدیدی را در عرصه بین‌المللی به دست خواهیم گرفت.

مدیر عامل شرکت شهید قندی در پایان نیز با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه صنعتی در استان، اظهار کرد: خوشبختانه با موافقت هیات مدیره تیم نوستالژی فوتبال شهید قندی یزد دوباره احیا شد و هم‌اکنون در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد که امیدواریم به حمایت تماشاگران خونگرم یزدی شاهد موفقیت این نماینده فوتبال یزد باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن