بی‌توجهی به فرزندآوری از ترس تنگی روزی، بی‌اعتمادی به رزاقی خداوند است


بی‌توجهی به فرزندآوری از ترس تنگی روزی، بی‌اعتمادی به رزاقی خداوند است

یک روان‌شناس با بیان این که خداوند استعداد زایش و فرزندآوری را در وجود زنان قرار داده تا خلقت تکرار شود، بی‌توجهی به فرزندآوری از ترس تنگ شدن روزی را بی‌اعتمادی به رزاق بودن خداوند دانست.

«حمید حبشی» در همایش تربیت جنسی که امروز یکشنبه 24 آذرماه به همت اعضای هیئت روضه الشهدا برای جمعی از بانوان مهریزی در سالن اجتماعات پردیس شکیب مهریز برگزار شد، به بیان برخی دانستنی‌های مهم جنسی و مسائلی که به بهبودی روابط بین همسران کمک می‌کند پرداخت و تأکید کرد: بسیاری از اختلافات خانوادگی و نداشتن شور و حال زندگی و وجود پرونده‌های متعدد طلاق ناشی از بی‌اطلاعی زوجین از نیازهای جنسی همدیگر است و زن و شوهر مهارت‌های لازم را در این رابطه کسب کنند قطعاً بسیاری از مشکلات آنها رفع خواهد شد.

وی با بیان این که مهم‌ترین وظیفه و خاصیت مرد، تأهل و تشکیل خانواده و مسئولیت‌پذیری او است، عنوان کرد: خداوند خلقت مرد را طوری آفریده است که با مسئولیت‌پذیری و تکیه‌گاه زن و فرزند شدن به رشد و کمال شخصیت خود دست یابد لذا مردی که از تأهل و قبول مسئولیت، فراری است گویی وجودی بی‌فایده و بی‌اثر دارد.

حبشی همچنین حکمت خدا برای قرار دادن نیاز جنسی در وجود انسان را ازدیاد نسل عنوان کرد و گفت: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در واقع یکی از بدترین شعارها بود چرا که خداوند نیازهای جسمی و روحی انسان را از همان دوران جنینی برآورده می‌کند و حتی در حالی‌ که هنوز به دنیا نیامده، والدین، افراد خانواده و بستگان برای پذیرفتن و مهرورزی به او، لحظه‌شماری می‌کنند.

این روان‌شناس کشوری با بیان این که خداوند استعداد زایش و فرزندآوری را در وجود زنان قرار داده است تا خلقت تکرار شود، ادامه داد: عبارت فرزند ناخواسته بی‌ادبی نزد خداوند است چرا که اگر خداوند نخواهد برگی هم از درخت جدا نمی‌شود و فرزندآوری نیز به اراده خدا صورت می‌گیرد لذا نباید با خواست خداوند جنگید.

وی افزود: خدای متعال در سوره الرحمن می‌فرماید: ما در کشتزارها کشت می‌کنیم و تمام ارکان آفرینش تحت اراده خداوند است لذا بی‌توجهی به فرزند آوری از ترس تنگ شدن روزی نیز بی‌اعتمادی به رزاق بودن خداوند است.

حبشی در پایان کسب مهارت‌های جنسی در زندگی زناشویی را با اهمیت خواند و تصریح کرد: اگر زن و شوهر از نقطه‌ضعف‌ها و ویژگی‌های جسمی و روانی یکدیگر آگاه نباشند چه‌ بسا با هر دعوای لفظی و یا هر اختلافی، تصمیم به جدایی بگیرند و پیوند آسمانی خود را با ناآگاهی از بین ببرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معبد در میان ابرها و قدیمی ترین شهر آسمان خراش ها در جهان: تصاویر اماکن تاریخی در کشور...