رسانه‌ها شمشیر برنده و با نفوذ جامعه هستند


رسانه‌ها شمشیر برنده و با نفوذ جامعه هستند

بوشهر- ایرنا- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رسانه‌ها شمشیر برنده و با نفوذ هر جامعه هستند که با اقدام‌های خود در عرصه‌های مختلف نقش به‌سزایی در کیفیت و کمیت‌سازی هر برنامه‌ای دارند.

سردار علی رزمجو روز یکشنبه در نشست مدیران و نخبگان رسانه افزود: هرچند برای هر کاری استعداد، ابزار و علاقه افراد مهم است اما هرکار بزرگی با هر کیفیتی انجام شود اگر انعکاس آن در جامعه خوب نباشد میزان اثر بخشی آن پایین و البته عکس آن نیز صادق است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر در ۲۵ دیماه امسال بیان کرد: برگزاری این کنگره مورد علاقه مردم و اصحاب رسانه است.

رزمجو عنوان کرد: پایداری فرهنگ شهدا ضامن تداوم انقلاب اسلامی است و در هر عرصه‌ای نقش خون شهدا در موفقیت آن به روشنی دیده می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: حدود ۲ سال است که کارهای اجرایی کنگره شهدای استان بوشهر با هماهنگی مقام‌های استانی و کشوری در حال انجام است و با فراهم شدن مقدمات اولیه، در حال آماده شدن برای اجرای اجلاسیه نهایی این کنگره هستیم.

وی اضافه کرد: کنگره شهدای هر استان هر ۱۰ سال یک بار برگزار می‌شود.

رزمجو گفت: نصب تصاویر شهدا در میادین و بلوارهای اصلی همه شهرهای استان، بازسازی تابلوهای شهدا در کوچه‌های هر شهر و روستا، ارائه یک بسته ۶ میلیون تومان به نوعروسان مستمند، اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی با اعتبارات مناسب و با نام شهدا، تولید ۷۲ جلد کتاب و بررسی ۲۰ جلد برای چاپ با نام شهدای استان انجام شده‌است.

وی ادامه داد: فراخوان مقاله در زمینه دفاع مقدس به همراه برگزاری جشنواره علمی با ۲۰۰ مقاله برتر در باره شهدای استان، جمع‌آوری اطلاعات کامل شهدا به تفکیک قشرهای مختلف، تهیه آلبوم شهدا برای تقدیم به خانواده شهدا، ایجاد یک پرونده کامل برای هر شهید به شکل سیستمی و کاغذی و اجرای یادواره‌های اقشار مختلف شهدا از جمله فعالیت‌های شاخصی است که به مناسبت کنگره شهدای استان انجام شده‌است.

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر گفت: برای برگزاری منسجم کنگره سردان و ۲هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر، ۲۱ کمیته کاری شکل گرفته که یکی از این کمیته‌ها کمیته ارتباطات و تولیدات رسانه‌ای است.

سید حسن ناظر افزود: در همین ارتباط یکهزار و ۳۰۰ عنوان برنامه، ۲۲ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، موسیقی‌ و فضای مجازی تولید می‌شود که بخشی از آن انجام شده‌است.

رئیس کمیته ارتباطات و تولیدات رسانه‌ای کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر بیانکرد: از یکهزار و ۳۰۰ عنوان برنامه تولید شده، ۱۳ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه رادیویی، ۵ هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی، ۱۲۰۰ دقیقه برنامه خبری ، ۱۴۰۰ دقیقه فضای مجازی در قالب های مختلف زنده، ترکیبی، مستند، موشن گرافی و خبری انجام شده است.

رئیس صدا و سیمای استان بوشهر افزود: تاکنون ۱۰ اثر موسیقی درباره دفاع مقدس و شهید و شهادت نیز تولید شده‌است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر گفت: دستگاه‌های مسئول حکومتی در حوزه نشر فرهنگ ایثار و شهادت وظایف سنگیتی بر عهده دارند که به معنای رفع مسئولیت از سایرین از جمله رسانه‌ها نیست.

عبدالله نجفی افزود: در شرایطی که دشمنان نظام با انواع ترفندها به دنبال ضربه زدن به نظام هستند شاهد حضور جدی و حماسی رسانه‌های مکتوب و دیجیتال در سطح کشور و استان بوشهر برای دفاع از ارزش‌های نظام هستیم.

وی بیان کرد: در این ارتباط و در طول سال شاهد تولیدات مناسب و فاخری از کارکرد رسانه‌ها برای پاسداشت ارزش‌های انقلاب هستیم که در فضای استان تاثیرگذاری مناسبی دارد.

نجفی اضافه کرد: تشکل کمیته رسانه، کارگروه اطلاع رسانی، ایجاد پرونده ویژه شهدا، راه‌اندازی پورتال شهدای استان با نام حماسه سازان و برگزاری نشست‌های مدیران رسانه با موضوع شهدا در این ارتباط انجام شده‌است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر عنوان کرد: راه‌اندازی صفحات ویژه شهدا در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، مشارکت با کمیتههای ارتباطات و رسانه و تولید محتوای مرتبط با شهدا و حلق آثار به اشکال مختلف رسانه‌ای از ‌دیگر فعالیت‌های انجام شده طی یک سال گذشته است.

نجفی گفت: در نیمه اول دی ماه امسال اجلاسیه شهدای رسانه با همکاری صدا و سیمای مرکز بوشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !