هواشناسی: وضعیت استان بوشهر اضطراری است


هواشناسی: وضعیت استان بوشهر اضطراری است

استاندار بوشهر گفت: براساس اعلام هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی از یک‌شنبه 24 آذر و شدت این سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری این استان در شرایط اضطراری قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند یکشنبه ۲۴ آذر در نشست اضطراری مدیریت بحران استان بوشهر افزود: براساس اعلام سازمان هواشناسی این سامانه در شمال استان گلستان و در جنوب استان بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: براین اساس همه مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران استان بوشهر در هفته جاری لغو می‌شود.

گراوند اضافه کرد: همچنین باهدف پیشگیری از وقوع هر حادثه‌ای تا پیش از ظهر امروز فرمانداران که شهرستان‌های آن‌ها تحت تاثیر این سامانه قرار دارد، نسبت به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین راهداری و حمل‌ونقل در کنار پلیس‌راه نسبت به کنترل و بازگشایی راه‌ها اقدام و مسیرهایی که احتمال آب‌گرفتگی دارد، بسته شود.

استاندار بوشهر گفت: در مناطقی که جاده‌های کوهستانی سابقه ریزش دارد کنترل شود.

او، بر ضرورت آماده‌باش همه دستگاه‌های امدادی و سالن‌ها و اماکن سربسته و مردم در این استان تاکید کرد.

گراوند اظهار داشت: همه شهرداران به‌ویژه در مناطق آبگیر استان پای‌کار باشند و با توجه به اینکه احتمال وقوع بارش‌های شدید و تگرگ است کشاورزان اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

وی گفت: همچنین دریابانی از دریاروی شناورها جلوگیری کند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌های به نسبت شدیدی از امروز تا روز چهارشنبه مناطق مختلف این استان به‌ویژه مناطق جنوبی، شمالی و مرکز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شکوهی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها بارش‌ها تجمعی و شدت بارندگی روی دریا زیاد است.

وی گفت: انتظار می‌رود در مناطق جنوبی تا ۹۰ میلی‌متر و مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بین ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم.

شکوهی اضافه کرد: تا اوایل روز چهارشنبه شدت بارندگی از شمال به مرکز کاهش می‌یابد اما همچنان در جنوب استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: ماهیت این سامانه رگبار، رعدوبرق و تگرگ است.

کد خبر 470293

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...