همه بخاری‌های نفتی مدارس مهاباد حذف می‌شود


همه بخاری‌های نفتی مدارس مهاباد حذف می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: تمام بخاری‌های نفتی مدارس این شهرستان جمع آوری و سیستم‌های گرمایشی استاندارد جایگزین می‌شوند.

کامبیز شاوله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این دستور توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شده است افزود: ۱۰۵ دستگاه بخاری نفتی هم‌اکنون در مدارس مهاباد استفاده می‌شود که براساس این دستورالعمل از این مدارس حذف و بخاری‌های استاندارد جایگزین آن خواهد شد.

وی ادامه داد: با اختصاص اعتبار ملی برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس از ۲ سال گذشته تاکنون در دستور کار قرار گرفته است که در ادامه این تعداد بخاری نفتی باقی مانده نیز حذف و از سامانه گرمایشی استاندارد از جمله شوفاژ استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از سامانه‌های گرمایشی مرکزی در پیشگیری از حوادث تاثیرگذار است، اضافه کرد: با توجه به حوادث ناگوار سال‌های قبل که در چند مدرسه کشور اتفاق افتاد، این امید وجود دارد دیگر هیچ مدرسه‌ای از بخاری نفتی برای امر گرمایش استفاده نکند تا شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم.

رییس اداره آموزش و پروش مهاباد با بیان اینکه به هیچ وجه به مدارس غیردولتی فاقد تجهیزات و امکانات گرمایشی استاندارد مجوز فعالیت داده نمی‌شود، گفت: تمامی مدارس غیردولتی موظف هستند در اولین فرصت سامانه گرمایشی خود را استاندارد کنند.

«شاوله»، تاکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارهای دولتی برای نوسازی و مرمت مدارس، همچنان نیازمند یاری و مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان هستیم.

جمع‌آوری بخاری‌های نفتی غیر استاندارد از مدارس یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است که این مهم به جد در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است.

از مجموع ۱۳۶ هزار کلاس درس غیرایمن کشور، در ۲ سال اخیر بخاری‌های نفتی از ۴۸ هزار کلاس درس برچیده شده ولی هنوز حدود ۸۵ هزار کلاس درس از سیستم گرمایشی غیرایمن استفاده می‌کنند.

امسال حذف سامانه‌های گرمایشی غیرایمن در کشور با جدیت بیشتری دنبال شده و برای این منظور در مجموع پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید