مدیران بانکی پیگیر جذب اعتبار برای توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی باشند


مدیران بانکی پیگیر جذب اعتبار برای توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی باشند

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در راستای توسعه و رونق تولید استان، مدیران بانکی باید بیش‌ازپیش، پیگیر جذب اعتبارات و تسهیلات برای توسعه اقتصادی استان باشند.

بهنام شهدی روز یکشنبه در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها به نقش سیستم بانکی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد اقتصاد کشور بانک محور است و با توجه به ارتباط مستقیمی که سیستم بانکی با تحولات اقتصادی دارد، شفافیت و شتاب‌دهی به امور بانکی و جذب اعتبارات در شرایط فعلی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه از نظر اقتصادی در شرایط ویژه‌ای کشور قرار دارد، اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه و شوک‌های خارجی و تروریسم اقتصادی از جمله موانع و مشکلات اقتصاد کشور است که خوشبختانه با وجود این مشکلات با تدابیر دولت بر اساس آمار، مسیر رو به رشد اقتصادی را طی می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید با تمام توان برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی راکد تلاش کنیم تا به چرخه تولید بازگردند و با ارائه راهکارهای مناسب قدمی برای مشکلات این واحدها برداریم.

«شهدی»، با بیان اینکه در خصوص واحدهای تولیدی راکد و مشکل‌دار، اجرا و تملیک املاک به عنوان آخرین راهکار در نظر گرفته شود، گفت: تملیک اموال این واحدها گره از مشکل بانک‌ها باز نمی‌کند زیرا در این شرایط از سرفصل مطالبات غیرجاری برداشته و به سرفصل املاک تملیک شده اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: ارائه راهکار و تعیین زمان برای بنگاه‌های اقتصادی راکد برای تسویه در شرایط فعلی بهترین راه به حساب می‌آید تا در سالی که به نام رونق تولید است سیستم بانکی جلوتر از همه به یاری تولیدکنندگان بشتابد.

وی همچنین به تامین مالی بنگاه‌های ایجادی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، محدودیت منابع و جذب تسهیلات کم، نیاز به سرعت و شتاب‌دهی در جذب منابع برای استان وجود دارد که در شرایط فعلی نیاز است مدیران بانکی بیش از پیش پیگیر جذب اعتبارات و تسهیلات برای توسعه اقتصادی استان باشند.

وی اختصاص اولویت‌های پرداخت به طرح‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور و فناوری محور، توجه به بخش صادرات، تامین مالی در خصوص ناوگان حمل و نقل یخچالی را از مواردی ذکر کرد که اگر در برنامه کاری قرار گیرد گام‌های خوبی برای رونق تولید و توسعه اقتصاد استان برداشته می‌شود.

«شهدی»، همچنین به منابع استان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۴۵ هزار میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یافته است که از این میزان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مصرف شده است که در این خصوص مقام عالی استان توصیه و تاکید کرده‌اند که تمام منابع برای رونق، توسعه و تولید استان هزینه شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بیان نظرهای خود در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و چگونگی توسعه اشتغال در منطقه پرداختند.

آذربایجان‌غربی طی یک و نیم سال گذشته همواره از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده‌است.

طرح اشتغال پایدار روستایی از اواخر سال ۱۳۹۶ در کشور اجرایی شد و آذربایجان‌غربی همواره بین استان‌های برتر کشور در این طرح قرار داشت؛ نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات در این خصوص در آذربایجان‌غربی پرداخت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403