بررسی «نقش دین در تحولات 180 کشور و 771 اقلیت مذهبی در سراسر جهان»


بررسی «نقش دین در تحولات 180 کشور و 771 اقلیت مذهبی در سراسر جهان»

موضوع نقش دین در تحولات 180 کشور و 771 اقلیت مذهبی در سراسر جهان با حضور نمایندگانی از مراکز پژوهش‌های اجتماعی و بین‌المللی و کلیساها در نشست علمی «دین به عنوان یک چالش و فرصت برای صلح و توسعه؛ برانگیزنده یا مانع؟» در برلین بررسی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه، «حمید محمدی»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان طی یک نشست علمی «دین به عنوان یک چالش و فرصت برای صلح و توسعه؛ برانگیزنده یا مانع؟» با «تیمو بیانک»، رئیس انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان ( GIZ) درباره همکاری‌های پژوهشی و فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

«ماتیاس بازدوو» از مدیران مؤسسه مطالعات جهانی و منطقه‌ای آلمان (گیگا) در سخنانی در این نشست، نتایج تحقیقی جامعی که در مؤسسه مذکور انجام شده است را ارائه کرد.

بازدوو در مورد روش استفاده شده برای دستیابی به یافته‌‌ها گفت: ما از مجموعه داده‌های مربوط به 180 کشور و 771 اقلیت مذهبی در سراسر جهان استفاده کرده‌ایم.

در ادامه این نشست که «هانو اسپیتزر» و «برتولد ویگ»، نمایندگانی از وزارت همکاری‌های اقتصادی و پیشرفت فدرال آلمان از بخش همکاری و توسعه وزارت امور اقتصادی فدرال (BMZ) شرکت داشتند، ایجاد شبکه‌های دینی و گفت‌وگوی ادیان برای صلح پایدار در جامعه بسیار مهم تلقی شد.

نماینده وزارت همکاری‌های اقتصادی در سخنان خود، اظهار کرد: همکاری واقعی و عملیاتی باید بین جوامع دینی و دولت فدرال شکل بگیرد تا گفت‌وگوها از بستر نظری به صحنه عملی ارتقاء یابد.

انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان موسوم به GIZ، با همکاری مؤسسه مطالعات جهانی و منطقه‌ای آلمان که با نام اختصاری گیگا (GIGA) شناخته می‌شود، این نشست علمی در مورد نقش دین در چالش‌های امروز جهان را برگزار کرد.

نگاهی به فعالیت‌های انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان

انجمن GIZ که علاوه بر چند شهر آلمان در 90 شهر دیگر جهان نمایندگی دارد، در زمینه همکاری‌های ‌بین‌المللی به سازمان‌ها و مراکز دولتی فدرال و ایالتی آلمان مشاوره می‌دهد. این انجمن که وابسته به وزارت همکاری و توسعه اقتصادی فدرال آلمان (BMZ) است، دارای بیش از 50 سال تجربه در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه اقتصادی و ارتقاء اشتغال، انرژی و محیط زیست و صلح و امنیت فعالیت می‌کند.

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ارائه خدمات علمی و مشاوره‌ای در زمینه همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه پایدار و آموزش بین‌المللی برای نیل به آینده‌ای که ارزش زندگی در سراسر جهان را داشته باشد و ارائه دانش فنی از وظایف این مجموعه به شمار می‌آید.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس