خروج آمریکایی‌ها از کلاس خودروهای کامپکت و فرصت‌طلبی آسیایی‌ها!


خروج آمریکایی‌ها از کلاس خودروهای کامپکت و فرصت‌طلبی آسیایی‌ها!

تصمیم فورد و شورولت برای خروج از بازار خودروهای کامپکت در آمریکا برای برخی از خودروسازان آسیایی به ویژه هیوندای خوش‌یمن بوده است. بنا به گفته‌ی ادموندز، 42 درصد مالکان خودروهای فورد فوکوس و شورولت کروز همچنان در این کلاس باقی مانده و بسیاری از آن‌ها در حال خرید خودروهای متعلق به رقیب این دو... The post خروج آمریکایی‌ها از کلاس خودروهای کامپکت و...

تصمیم فورد و شورولت برای خروج از بازار خودروهای کامپکت در آمریکا برای برخی از خودروسازان آسیایی به ویژه هیوندای خوش‌یمن بوده است.

خروج آمریکایی‌ها از کلاس خودروهای کامپکت و فرصت‌طلبی آسیایی‌ها!
بنا به گفته‌ی ادموندز، 42 درصد مالکان خودروهای فورد فوکوس و شورولت کروز همچنان در این کلاس باقی مانده و بسیاری از آن‌ها در حال خرید خودروهای متعلق به رقیب این دو خودروساز آمریکایی هستند.


معاون تولید و برنامه‌ریزی هیوندای گفته است:

6.5 میلیون مالک خودرویی وجود دارد که شرکت‌های کنونی تولید کننده خودروهای آن‌ها، سدانی برای جایگزینی ندارند. 44 درصد این افراد همچنان خواهان سدان‌ها هستند بنابراین اگر به آمار خام نگاه کنید هنوز هم خریداران سدان زیادی در بازار حضور دارند.

خروج آمریکایی‌ها از کلاس خودروهای کامپکت و فرصت‌طلبی آسیایی‌ها!
فروش هیوندای الانترا در ماه نوامبر 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 102 درصدی داشته است و باور بر این است خروج فورد و شورولت از این کلاس خودرویی یکی از فاکتورهای رشد فروش الانترا می‌باشد. همچنین در سال 2016 حدود 40 درصد مالکان فوکوس اقدام به خرید محصولات دیگری از فورد می‌کردند اما این آمار در سال 2019 به 33 درصد کاهش یافته است. 57 درصد از مالکان شورولت کروز در سال 2016 یک محصول دیگر از این خودروساز را انتخاب می‌کردند اما این آمار هم‌اکنون به 45 درصد رسیده است.

خروج آمریکایی‌ها از کلاس خودروهای کامپکت و فرصت‌طلبی آسیایی‌ها!
هوندا سیویک نیز 4 درصد از خریداران فوکوس را به خود جذب کرده و سهم تویوتا از این سفره نیز 3.5 درصد بوده است. شایان ذکر است تعداد افرادی که از سال 2016 تاکنون شورولت کروز را رها کرده و سیویک و کرولا را انتخاب کرده‌اند حدود دو برابر شده است.

خروج آمریکایی‌ها از کلاس خودروهای کامپکت و فرصت‌طلبی آسیایی‌ها!
البته همه‌ی خبرها برای فورد و شورولت بد نبوده است. تا به اینجای سال 18 درصد مالکان فوکوس خودروی خود را تعویض کرده و شاسی‌بلند گران‌تری از فورد را خریده‌اند درحالی‌که 21 درصد مالکان کروز نیز یک قدبلند از شورولت را انتخاب کرده‌اند.

یکی از تحلیلگران ادموندز گفته است:

فورد و جنرال موتورز تصمیمی استراتژیک برای اولویت دادن به سود گرفتند. شاید این حرکت در بلندمدت خوب باشد و آن‌ها بتوانند سرمایه لازم برای توسعه سیستم‌های خودران و الکتریکی را تأمین نمایند؛ اما هم‌اینک شکی وجود ندارد که رقبا از این تصمیم سود برده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...