فیلم رشد؛ انتقال دهنده پیام های ارزشمند تربیتی و آموزشی


فیلم رشد؛ انتقال دهنده پیام های ارزشمند تربیتی و آموزشی

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد و اکران فیلم های منتخب برای دانش آموزان گفت: فیلم های رشد، انتقال دهنده پیام های ارزشمند تربیتی و آموزشی است.

نادر جهان آرای روز یکشنبه در مراسم استانی اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم رشد در رشت افزود : جشنواره بین المللی فیلم رشد سابقه ۴۹ ساله دارد و با توجه به تاثیرگذاری بر مخاطبانش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد بهترین فرصت برای بهره گیری از هنر تصویر برای انتقال پیام های آموزشی و تربیتی به دانش آموزان است، اظهار داشت : باید از ابزار هنر در راستای شعار سال آموزش و پرورش با عنوان "مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه" بیش از پیش بهره گیریم.

وی با اشاره به تماشای فیلم های منتخب جشنواره بین المللی رشد توسط دانش آموزان در این استان از آنان خواست تا ضمن مشاهده فیلم های مختلف پرمحتوی و سرگرم کننده علمی، آموزشی و پرورشی سعی کنند تا خودشان را جای افراد موثر آن فیلم از جمله بازیگران و کارگردان قرار دهند که این نگاه می تواند دانش آموزان را هنرمند بپروراند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد : ایجاد نوآوری و خلاقیت، ارتقاء سطح کیفی فیلم های آموزشی، ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلم سازان و ایجاد نوآوری و خلاقیت از جمله اهداف جشنواره بین المللی فیلم رشد است که امسال چهل و نهمین سال برگزاری آن است.

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به اکران فیلم سوزن یکی از فیلم های منتخب جشنواره بین المللی فیلم رشد ( با محتوی واکسن و واکسیناسیون) در مراسم امروز از دانش آموزان خواست تا دلنوشته هایشان را نسبت به این فیلم ارائه دهند تا ۱۰ برگزیده انتخاب شود.

اکران ۵۴ عنوان فیلم منتخب چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از یکشنبه گذشته از سوی آموزش و پرورش گیلان آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

پیش از این قرار بود اکران این فیلم ها امروز پایان یابد اما به دلیل استقبال در برخی مناطق تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق