برگزاری دوره آموزشی سیمولاتور پست های انتقال و فوق توزیع برق در شرکت برق منطقه ای سمنان


برگزاری دوره آموزشی سیمولاتور پست های انتقال و فوق توزیع برق در شرکت برق منطقه ای سمنان

دوره آموزشی سیمولاتور پست های انتقال و فوق توزیع برق در شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان با حضور دو گروه از اپراتورهای پست های فوق توزیع و انتقال معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای سمنان دوره آموزشی سیمولاتور پست با استفاده از نرم افزار تخصصی به مدت ۴۰ ساعت برگزار شد.

اسداله مزدارانی معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای سمنان با اعلام این خبر گفت: با اشاره به حساسیت و اهمیت شغل اپراتوری پستهای فشار قوی ، بهره برداری ایمن از تجهیزات برق را زمینه ساز تامین برق مطمئن برای مشترکین دانسته وارائه آموزشهای پیوسته تخصصی به این گروه شغلی را از وظایف اصلی بخش آموزش اعلام نمود.

مزدارانی استفاده از آموزش های تخصصی نظیر سیمولاتور پست را عاملی برای کاهش خطای انسانی کارشناسان و اپراتورهای بخش های فنی شرکتهای برق منطقه ای دانست و افزود: نیاز سنجی های دقیق آموزشی که برگرفته از مسایل موجود و همچنین رسالت و استراتژی های شرکت است همراه با تدوین تقویم دقیق برای اجرا وارزشیابی براساس اصول علمی از مهمترین وظایف دفترسازماندهی و برنامه ریزی نیروی انسانی و آموزش برق منطقه ای سمنان است .

مهندس حسین آخوندی کارشناس مسئول برنامه ریزی نیروی انسانی و آموزش شرکت برق منطقه ای سمنان و مدرس این دوره نیز کار در فضای شبیه سازی شده پست را فرصت مناسبی برای تمرین عملیات مانور و کنترل حوادث و بحرانهای احتمالی دانست که در این دوره به آنها پرداخته شد.

مهندس آخوندی گفت: در این دوره که براساس یک نرم افزار بومی به انجام رسید ، تمامی عملیات و مانورهای انجام شده توسط کاربر، در سرور ذخیره و در پایان هر کارگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نکات اصلاحی مطابق با دستورالعملها آموزش داده شد.

گفتنی است در این دوره آموزشی در خصوص انجام مانورهای مختلف در شرایط بهره برداری عادی از پست های۴۰۰، ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت براساس دستورالعملهای بهره برداری و ایمنی، تجزیه و تحلیل مانورهای شبکه در زمان بروز حوادث، مطالبی بیان و با کمک نرم افزار سیمولاتور به اجرای کارگاه های مرتبط اقدام شد

۴۶

کد خبر 1331415

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!