پروژه‌های آبخیزداری راهی موثر برای کنترل سیلاب‌هاست


پروژه‌های آبخیزداری راهی موثر برای کنترل سیلاب‌هاست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری به صرفه و اقتصادی است زیرا در مواقع بحران با کمترین هزینه تا حد زیادی از خسارت های جانی و مالی پیشگیری می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن تایید پروژه‌های آبخیزداری و اثر بخشی بسیار زیاد در حفاظت خاک، کاهش خطرات سیلاب و همچنین تقویت منابع آب‌های زیرزمینی و ایجاد امنیت برای ساکنان، اجرای عملیات، آنها را ضروری و توجه به مدیریت جامع حوزه‌های آبخیر را مهم و برشمرد.

حمزه احمدی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‌های آبخیزداری علاوه بر اینکه از وقوع بسیاری از خسارات در مواقع بحران پیشگیری می شود و هزینه های پس از وقوع بحران نیز به حداقل می رسد بیان کرد: در حوزه آبخیز سیل بند شرق رودبار در شهرستان‌های عنبرآباد و رودبار جنوب پروژه‌های سنگی‌ملاتی، جنگل‌کاری با نهال و مراقبت و آبیاری در حال انجام است.

وی اظهار کرد: پروژه سنگی‌ملاتی این حوزه با حجم ۴۰۰۰ متر مکعب با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

احمدی میزان اعتبار مصوب پروژه آبخیزداری را ۲۲ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۸ اعلام کرد و افزود: اجرای عملیات آبخیزداری برای ساکنان روستا مهم و موثر است و این پروژه‌ها در پایداری اشتغال در بخش کشاورزی و تولید تاثیر به سزایی دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: پروژه جنگلکاری با نهال- آبیاری و مراقبت این حوزه آبخیز نیز با اعتبار مصوب ۲۶ هزار و ۴۸۰ میلیون ریال درحال انجام است.

وی گفت: مساحت این پروژه ۵۸۸ هکتار و مربوط به پروژه‌های بخش جنگل است که با هدف توسعه سرانه فضای سبز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۸ در حال اجرا است.

احمدی بیان کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون ۱۰۰ طرح آبخیزداری با اعتبار ۷۵۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در هفت شهرستان جنوبی کرمان اجرا شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...