آمار وحشتناک از سقط جنین در کشور ؛ بیشتر از تلفات جاده‌ای


آمار وحشتناک از سقط جنین در کشور ؛ بیشتر از تلفات جاده‌ای

افزایش آمار سقط‌های غیرقانونی در کشور، کارشناسان حوزه جمعیت را نگران کرده است. آنها می‌گویند این آمار آن قدر بالاست که به آمار تلفات جاده‌ای تنه می‌زند.

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناسان می‌گویند با توجه به پیرجمعیتی که در آینده نزدیک گریبانگیر کشورمان خواهد شد، سقط جنین به این روند دامن می‌زند و زمان رسیدن آن را نزدیک‌تر می‌کند.

یک پژوهشگر حوزه جمعیت در این زمینه به مهر می‌گوید: آمار سالانه سقط‌های غیرقانونی در کشور بیشتر از آمار تلفات جاده‌ای است و وزارت بهداشت باید به صورت جدی با این موضوع مقابله کند.

حسین مروتی می‌گوید: وزارت بهداشت در مورد سقط جنین غیرقانونی کاری اساسی انجام نداده است. در حالی که موارد سقط جنین غیرقانونی در کشور سالانه ۱۵ برابر کشته‌شدگان تصادف‌های جاده‌ای است.

او ادامه می‌دهد: یک گروه از مسئولان وزارت بهداشت دغدغه دارند اما واقعا نمی‌دانند باید چه کار کنند. هرچند کارهایی انجام داده‌اند اما کارهای کم‌فایده. برخی ایراد را از قانونی نبودن سقط جنین در کشور می دانند و می‌گویند مادر باید هر وقت دلش خواست، بتواند بچه را سقط کند.

مروتی می‌گوید: اگر وزارت بهداشت صرفا دستورالعمل غربالگری سلامت جنین را بازنگری کند، لااقل در سال از ۲۵ هزار مورد سقط جنین غیرقانونی جلوگیری می‌شود.

این پژوهشگر حوزه جمعیت تاکید می‌کند: دستورالعمل های باروری سالم باید مورد بازنگری قرار گیرد و دیگر نباید برای کنترل جمعیت، زنان ایرانی را از بارداری بعد از سن ۳۵ سالگی ترساند.

مروتی می‌افزاید: همچنین فواید بارداری و شیردهی برای سلامت زنان باید به اطلاع مردم برسد. نباید بیش از این مضرات شیوه‌های ضد بارداری به خصوص شیوه‌های هورمونی از قبیل قرص و آمپول از مردم پنهان شود.

کد خبر 470335

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد