درخشش هنرمندان مهابادی در جشنواره بین‌المللی تئاتر سقز


درخشش هنرمندان مهابادی در جشنواره بین‌المللی تئاتر سقز

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: «سامان ارمی» و «پیمان بابائیان» از هنرمندان خوش‌ذوق این شهرستان موفق به کسب عناوین برتر جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز شدند.

سیامند جوانبخت روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شانزدهمین دوره این جشنواره بین‌المللی با حضور ۹ گروه داخلی و ۲ گروه خارجی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی سقز طی هفته گذشته برگزار شد و «سامان ارمی» هنرمند مهابادی جایزه بهترین نورپردازی جشنواره را برای نمایش «چناره‌کان» کسب کرد.

وی اضافه کرد: «پیمان بابائیان» دیگر هنرمند مهابادی نیز رتبه بهترین بازیگر در بخش مردان برای نقش‌آفرینی در نمایش «ماده ببر» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمی را از آن خود کرد.

وی اظهار داشت: نمایش «ماده‌ببر» روایت کمدی یک سرباز است که در کشور چین به دلیل جنگ به غاری پناه می‌برد و با ببر و توله‌ای در آن مکان همزیست می‌شود که در نهایت ببر ماده جان سرباز را نجات می‌دهد.

«جوانبخت»،گفت: شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز از روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه کار خود را در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی این شهرستان آغاز کرد و شامگاه جمعه ۲۲ آذرماه هم با معرفی نفرات و گروه‌های برتر به پایان رسید.

مهاباد با داشتن هنرمندان خلاقی در عرصه تئاتر همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنرهای نمایشی در آذربایجان‌غربی مطرح بوده‌است.

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، پیرانشهر نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت داشته و ۲۳ گروه نمایشی رسمی و ۱۰ انجمن هنرهای نمایشی در این استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه، خوی با پنج و مهاباد با چهار گروه به ترتیب بیشترین گروه‌های نمایشی را داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی