مدارس مجری طرح یاریگران زندگی در آذربایجان‌غربی حمایت می‌شوند


مدارس مجری طرح یاریگران زندگی در آذربایجان‌غربی حمایت می‌شوند

ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه «یاریگران زندگی» طرحی برای فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است، گفت: مدارسی که در سطح استان این طرح را اجرا کنند از نظر مادی و معنوی حمایت می‌شوند.

سردار مسعود خرم‌نیا روز یکشنبه در نشست با اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی در ارومیه افزود: نظارت بر اجرای این طرح نیز به صورت جدی از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر استان پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش استان نیز در این زمینه انگیزه بسیاری برای اجرای طرح دارد و امید است بتواند در این راستا گام‌ها استواری بردارد.

وی ادامه داد: این حرکت عظیم فرهنگی در استان می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشد زیرا توسط دانش‌آموزان به عنوان نماینده خانواده‌ها و با همکاری معلمان اجرا می‌شود.

سردار خرم‌نیا با اشاره به اینکه در طرح یاریگران زندگی، اعتماد سمن‌ها، معتمدان محلی و یاریگران محلی نقش پررنگی دارد، تاکید کرد: دولت به تنهایی متولی کنترل اعتیاد نیست بلکه جامعه هم باید در این زمینه تلاش کند و در صحنه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب سه اصل مهم در مبارزه با مواد مخدر است، افزود: «یاریگران زندگی» به عنوان طرحی برای پیشگیری به تغییر نگرش جامعه کمک می‌کند و با این شعار که متولی کنترل اعتیاد دولت و حاکمیت به تنهایی نیست، مشارکت جامعه را در این زمینه برجسته می‌کند.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار دانش‌آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند؛ از این تعداد دانش‌آموز ۲۰ درصد طی سال‌جاری تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند که طرحی در راستای آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و مضرات آن است.

این طرح پیشگیرانه طی سال‌جاری در کشور تدوین شد و در جلسه مبارزه با مواد مخدر کشور به ریاست رییس‌جمهوری به تصویب رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط