قتل 121 زن فرانسوی در سال 2019


قتل 121 زن فرانسوی در سال 2019

از ابتدای سال جاری تاکنون دست کم 121 زن در فرانسه توسط همسر یا شریک زندگی سابق خود کشته شده اند

قتل 121 زن فرانسوی در سال 2019

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک، در فرانسه یک مرد همسر خود را به قتل رساند و سپس به زندگی خود پایان داد. با این قتل شمار زنانی که در فرانسه به توسط همسر یا همسر سابقشان کشته شدند به همان تعداد سال ۲۰۱۸ رسید.

قربانی این حادثه ۸۰ ساله و مبتلا به بیماری آلزایمر بود. همسر ۸۳ ساله این زن در وورپ در ایزر فرانسه همسرش را به ضرب گلوله کشت و سپس با همان سلاح خودکشی کرد.
بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه از ابتدای سال جاری تاکنون دست کم ۱۲۱ زن در فرانسه توسط همسر یا همسر و شریک زندگی سابق خود کشته شده اند. شمار قربانیان این گونه خشونت‌ها که وزارت کشور فرانسه در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده بود نیز همین تعداد است. این آمار ممکن است تا پایان ماه دسامبر افزایش با وقوع حوادث جدید افزایش یابد. در عین حال در ده مورد از حوادث پیشین به دلیل پیچیدگی و کامل نشدن تحقیقات نمی‌توان در این مرحله آن را زن کشی دانست.
به طور متوسط در فرانسه هر سه روز یک زن توسط همسر کنونی یا سابق خود کشته می‌شود و این درحالیست که به طور مکرر تدابیر قانونی برای کاهش خشونت‌های خانگی که زن کشی نهایت آن است تصویب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق