فولکسواگن توآرگ هیچگاه اسیووی اسپرتی نبوده است و وارد قلمروی نسخههای پرفورمنس رقبا مثل بامو X5 M، مرسدس GLE63 AMG و پورشه کاین توربو نشده است اما ABT قصد دارد این شرایط را تغییر دهد. بدین منظور این تیونر آلمانی سراغ قویترین نسخهٔ کارخانهای توآرگ یعنی مدل V8 TDI رفته که در حالت استاندارد 422 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد.
ABT با بهینهسازی نرمافزارها، 78 اسب بخار قدرت و 70 نیوتن متر گشتاور به این اعداد اضافه کرده و خروجی موتور 4 لیتری دیزلی توآرگ را به 500 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور رسانده است. هرچند این قدرت هنوز هم بهاندازهٔ اسبهای بخار زیر کاپوت لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا و آئودی RS Q8 نیست اما از لحاظ گشتاور کاملاً آنها را مغلوب میکند؛ اما علاوه بر این، ABT قطعات دیگری را هم برای توآرگ ارائه کرده است که شامل رینگهای تا 22 اینچی و سیستم تعلیق ارتقاءیافته با قابلیت کاهش 38 میلیمتری ارتفاع در جلو و 30 میلیمتری در عقب میشود.
کابین توآرگ نیز طبق سلیقهٔ هر خریدار قابل تیونینگ است و بنابراین ABT احتمالاً برای هر درخواستی یک راهحل دارد. از روکش آلکانترا در داشبورد، غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و رو دریها گرفته تا دوخت متضاد و تریم فیبر کربنی، همهچیز در لیست سفارش این تیونر وجود دارد. همچنین برای اینکه راننده فراموش نکند پشت چه خودرویی نشسته است، لوگوی ABT در قسمتهای مختلفی کار شده است.