کاهش هشت درصدی تلفات جاده ای در گیلان


 کاهش هشت درصدی تلفات جاده ای در گیلان

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان گفت : با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی آمار تلفات سوانح رانندگی در جاده های استان استان طی امسال هشت درصدی کاهش یافته است.

سردار عزیزاله ملکی روز یکشنبه در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم از ماموریت های اصلی پلیس است، در کنار تلاش پلیس، راهدای و دستگاه های خدمات رسان و امدادی ما نیازمند آن هستیم تا فرهنجگ رانندگی صحیح در رانندگان ما به خوبی ایجاد و تقویت شود زیرا بخش زیادی از حوادث جاده ای ، تلفات و خسارات آن ناشی از نقش مستقیم عامل انسانی است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس و دستگاه های امداد رسان گفت : هدف از اجرای این طرح انسجام گروه های امدادی و تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ایمنی راه ها به منظور جلوگیری از بروز سوانح و حوادث جاده ای و بیش از آن هوشیار نمودن رانندگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح زمستانه یکی از ماموریت‌های بسیار مهم پلیس راه است، اضافه کرد: طی مدت اجرای طرح زمستانی؛ ۴۵ تیم پلیس راه و راهور به صورت شبانه روزی جاده های اصلی و صعب العبور استان را در ۱۰ پاسگاه ثابت و ۱۰ پاسگاه سیار رصد می کنند.

وی ادامه داد: در مدت اجرای طرح زمستانی سه گردنه بین استانی و سه گردنه خارج استانی تحت رصد و پایش شبانه روزی گشت های راه و راهور قرار می گیرد.

سردار ملکی بیان کرد: با توجه به اینکه در طرح زمستانی سال گذشته در شرایط بحران برف مشکل خاصی نداشتیم با این حال امسال می طلبد همزمان با بارش برف گروه های امدادی و انتظامی از هر لحاظ آماده باشند و بدین منظور نیز تاکنون هماهنگی های لازم هم با دستگاه های مختلف در شورای ترافیک استان انجام گرفته است.

وی با اشاره تعامل و هماهنگی با استان های همجوار، تصریح کرد: حضور به موقع و میدانی همه مسئولان در مواقع بحرانی ضروری است.

طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر