تدبیر وزارت آموزش و پرورش ارتقا سواد رسانه ای دانش آموزان است


تدبیر وزارت آموزش و پرورش ارتقا سواد رسانه ای دانش آموزان است

رشت - ایرنا - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع سواد رسانه ای نیاز جدی و ضروری نسل امروز است، گفت: دانش آموزان باید به سواد رسانه ای مسلط شده و این دانش در آنان ارتقاء یابد وزرات آموزش و پرورش در این راستا تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود فیاض روز یکشنبه در مراسم استانی اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم رشد در رشت با بیان اینکه یک ویدئو مخرب کمتر از پنج ثانیه به دست دانش آموز می رسد، گفت : او برای قدرت تحلیل نیازمند سواد رسانه ای است.

وی با اشاره به دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی و اینکه نمی توان دسترسی ها را محدود کرد و یا مانع شد، افزود : می توانیم قدرت تحلیل دانش آموزان را ارتقاء دهیم، تدبیر وزارت آموزش و پرورش نیز ارتقاء سواد رسانه ای مخاطب است.

مدیرکل دفتر انتشارت و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به جشنواره بین المللی فیلم رشد خاطر نشان کرد: گیلان نخستین استانی است که برگزاری جشنواره و اکران فیلم های منتخب را در سطح استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی - تربیتی رشد تصریح کرد : این فیلم های آموزشی از موثرترین قالب های انتقال پیام به مخاطب است چنانکه بر اساس تحقیقات در آینده نه چندان دور ۸۵ درصد انتقال پیام از طریق ویدئو های کوچک انجام می شود.

وی ادامه داد: امروزه کسی منکر این نیست که فیلم قالبی کارآمدست و یر واقع موضوع مهم تولید و استفاده از فیلم مناسب است، فیلمی که مضمون، محتوی و جنبه های هنری متناسب با نیازها، دغدغه ها و سلایق مخاطب داشته باشد وبر اساس آن تولید شده باشد.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: فیلمی که با زبان هنرمندانه، پیام های تدارک دیده شده در برنامه درسی ملی را منتقل می کند، در اثربخشی موثرست و و در واقع فیلم های رشد اینگونه اند.

وی با تشریح برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد افزود : امسال حدود دو هزار و ۷۰۰ فیلم از ۳۱ استان کشور و خارج کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که یک هزار و ۳۰۰ فیلم خارجی و بقیه از استان های مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۵ فیلم ساخته دانش آموزان بوده است، اظهار داشت: به دنبال آنیم که دانش آموزان و معلمان نسبت به تولید فیلم اقدام کنند و حتی برای دانش آموزان علاقه مند دوره های آموزشی هم در این خصوص برگزار می کنیم.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزان خواست تا دلنوشته هایشان را به فیلم و وئدیو کوتاه تبدیل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم رشد حدود نیم قرن تجربه دارد، اضافه کرد: جشنواره بین المللی فیلم رشد و اکران فیلم های منتخب آن تا دوازدهم اردیبهشت سال آینده در استان های مختلف ادامه دارد.

اکران ۵۴ عنوان فیلم منتخب چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از یکشنبه گذشته از سوی آموزش و پرورش گیلان آغاز شده که با توجه به استقبال در بیشتر شهرستان های استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد که پیش از این مهلت اکران تا امروز بیست و چهارم اعلام شده بود.

ایجاد نوآوری و خلاقیت، ارتقاء سطح کیفی فیلم های آموزشی، ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلم سازان و ایجاد نوآوری و خلاقیت از جمله اهداف جشنواره بین المللی فیلم رشد است.

در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان گیلان، ۳۵ نفر از رابطان در برگزاری این جشنواره و اکران فیلم ها تجلیل شدند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری