‌ناپایداری هوای استان هرمزگان تا پایان هفته جاری ادامه دارد


‌ناپایداری هوای استان هرمزگان تا پایان هفته جاری ادامه دارد

کیش - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: بررسی های نقشه های هواشناسی بیانگر تاثیر سامانه ناپایدار بارشی در استان هرمزگان است که از امروز یکشنبه آغاز و تا پنجشنبه 28 آذر ادامه خواهد داشت.

این ناپایداری ها از امروز با افزایش ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده در مناطق غربی استان آغاز می شود و فردا دوشنبه از ساعات ظهر، مناطق غربی و جزایر خلیج فارس شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

این وضعیت در سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز با وزش باد شدید جنوب شرقی (۴۵ کیلومتر در ساعت)و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر همراه خواهد بود.

همچنین سه شنبه در نیمه شرقی استان رگبار باران و رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا(۱۸۰ سانتیمتر) را شاهد خواهیم بود.

چهارشنبه نیز ناپایداری ها به صورت رگبار و رعد و برق در نیمه شرقی استان، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر و کاهش ابرناکی از مناطق غربی بروز می کند.

همچنین روز پنجشنبه، مناطق شرقی استان هرمزگان شاهد بارش پراکنده خواهد بود و در ساعات عصر گاهی ، بتدریج با خروج سامانه بارشی، باد نسبتا شدید در شمال غربی خلیج فارس خواهد وزید و امواج دریا به ارتفاع ۱۵۰ سانتیمتر می رسد .

بر اساس این گزارش، احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، به ویژه در شرق و غرب استان هرمزگان نیز وجود دارد.

هوا شناسی استان هرمزگان با اشاره به احتمال اختلال در تردد های دریایی با وقوع تندباد و طوفان تندری و وزش باد شدید شمال غربی از دریانوردان و صاحبان شناورها و فعالان حوزه دریا خواست تا تمهیدات لازم در این روز ها را در نظر گیرند.

در جزیره کیش همواره به هنگام بارندگی خیابانها و معابر کیش به علت اختلاف سطح اختلاف و پایین بودن سطح خیابانها و معابر از فضای سبز و زمینهای اطرف به رودخانه های خروشان انتقال آب به دریا تبدیل می شود.

در این جزیره، صدها پاکبان تلاش می کنند تا آبهای پهلو گرفته در معابر را با پارو و وسایل ابتدایی به عرصه های فضای سبز و حاشیه خیابانها و بلوارهای هدایت کنند، منظره ای که همواره پس از بارش باران در جزیره کیش مشاهده می شود.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند: ذخیره سازی و جلوگیری از هدر رفت آب های ناشی از بارندگی درکیش و تزریق این مایه حیاتی به منابع زیر زمینی از یکسو نیازمند طرحهای جدید ذخیره سازی و دیگر سو اصلاح ساختار معابر و فضای سبز یا ایجاد حفرهای مناسب در دیواره بلوارهای حاشیه خیابانها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا