ناآگاهی به قوانین دلیل مهم ارتکاب جرم در فضای مجازی است


ناآگاهی به قوانین دلیل مهم ارتکاب جرم در فضای مجازی است

کرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با بیان اینکه ناآگاهی به قوانین یکی از دلایل مهم ارتکاب جرم در فضای مجازی است گفت: با هنجارشکنان و مجرمان فضای مجازی  بدون اغماض برخورد قانونی و قاطع می شود.

سید مهدی قویدل روز یکشنبه در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند افزود: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد فضای مجازی، امنیت روحی و روانی مردم و نامزدهای انتخاباتی را خدشه دار کند.
این مقام قضایی علت بسیاری از جرائم در فضای مجازی را بی اطلاعی و ناآگاهی از قوانین دانست و افزود: قانونگذار برای فضای مجازی همانند فضای حقیقی مجازات تعیین کرده اما متاسفانه بسیاری از افراد بواسطه نا آگاهی با قوانین فضای مجازی مرتکب جرم می‌شوند.
قویدل با بیان اینکه احتمال افزایش جرایم فضای مجازی در ایام برگزاری انتخابات وجود دارد اظهار داشت: با رصد و کنترل دقیق بر فضای مجازی، بدون شک مشکل خاصی در ایام انتخابات ایجاد نخواهد شد.
قویدل به اولویت های شورای پیشگیری از جرم شهرستان زرند اشاره کرد و گفت: پنج اولویت در سال جاری شامل کاهش سرقت، کاهش طلاق، کاهش خشونت، کاهش آسیب های فضای مجازی و اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه افزایش مشکلات اقتصادی با افزایش سرقت رابطه مستقیم دارد، افزود: با اجرای طرح های مختلف موفق شدیم آمار سرقت را کاهش دهیم که این امر افزایش رضایتمندی عمومی را در پی داشته است.
قویدل تصریح کرد: در حال اجرای طرح براندازی بازار اموال مسروقه هستیم و تاکنون کارگاه های ضایعاتی خرید اموال مسروقه در شهرستان زرند شناسایی شده و امیدواریم این طرح منجر به حذف خریداران اموال مسروقه شود.
قویدل در خصوص اجرای طرح مصلحین در این شهرستان گفت: حدود ۴۰۰ نفر مصلح در قالب ۸۰ تیم پنج نفره در زرند آموزش دیده اند که ماموریت صلح و سازش در محلات و انجام تحقیقات لازم در راستای پیشگیری از جرائم به آنها واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست