ترویج کتاب‌خوانی در محله‌های پرخطر چهارمحال و بختیاری تقویت می‎شود


ترویج کتاب‌خوانی در محله‌های پرخطر چهارمحال و بختیاری تقویت می‎شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان به ویژه در محله‌های پرخطر، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این مناطق تقویت می‌شود.

شهرام مقدس روز یکشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان افزود: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که در هر منطقه‌ای که مشکلات و چالش‌های آن رو به افزایش می‌رود، فرهنگ کتابخوانی در آن منطقه رنگ باخته و تعداد کتابخوان‌های آن کم هستند.

وی ادامه داد: از همین‌رو ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مقوله بسیار مهمی است که می‌تواند در امر آگاهی‌بخشی و هدایت تمامی اقشار جامعه از جمله افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، بسیار موثر واقع شود.

مقدس،با بیان اینکه کتابخانه‌ها از ضرورت‌های توسعه‌ای هر منطقه به شمار می‌رود، تصریح کرد: هنوز اهمیت این مهم در جامعه به خوبی تبیین نشده و در بسیاری از موارد از اهمیت و ارزش کتاب و کتابخوانی در جامعه غافل شده‌ایم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ترویج امر کتابخوانی و توسعه تجهیزات کتابخانه‌ای در مناطق حاشیه‌ای و پرخطر استان، افزود: مسوولان مربوطه باید در این خصوص نیازسنجی و آینده‌پژوهشی داشته باشند.

مقدس در ادامه ایجاد کتابخانه‌های سیار در مناطق عشایری استان را از دیگر ضرورت‌های استان برشمرد و گفت: امید است با تفاهم‌نامه‌ای که در این حوزه بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و بسیج عشایری بسته شده است در این زمینه اقدامات موثری انجام گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب کشور توانست ۶ عنوان برتر را کسب کند، اظهار داشت: این موفقیت سبب شده تا استان به عنوان پرافتخارترین استان کشور را به صورت مشترک با استان یزد لقب گیرد.

فرهاد خلیل‌مقدم افزود: بی‌شک این موفقیت‌ها ناشی از همراهی و همکاری اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی است وتداوم این همراهی‌ها می‌تواند منشا خدمات بیشتری در استان شود.

به گزارش ایرنا، ۶۶ کتابخانه عمومی با ۴۵ هزار عضو در چهارمحال و بختیاری فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری