مدیریت بحران هرمزگان درباره بارش‌های هفته جاری هشدار داد


مدیریت بحران هرمزگان درباره بارش‌های هفته جاری هشدار داد

مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد با توجه به اخطاریه شماره 8 هواشناسی مبنی بر گذر امواج ناپایدار بر روی استان، احتمال وزش باد شدید همراه رگبار، رعدوبرق و در برخی نقاط تگرگ وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، از یکشنبه ۲۴ آذر تا پنج‌شنبه ۲۸ آذر به‌ویژه دوشنبه تا چهارشنبه در بیشتر نقاط هرمزگان، احتمال رگبار باران همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی شهری و روستایی، رعدوبرق و احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد شدید و مواج شدن دریا وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یکشنبه ۲۴ آذر اظهار داشت: آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی در پاره‌ای نقاط استان پیش‌بینی می‌شود به همین دلیل از فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و دستگاه‌های متولی استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کرده و مردم نیز از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

علیرضا صفاایسینی ادامه داد: حفظ آمادگی اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به‌منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعدوبرق، وزش باد شدید و یا هرگونه حادثه احتمالی مورد تأکید بوده و با توجه به پیش‌بینی مواج بودن خلیج‌فارس و دریای عمان، مردم تا حد امکان از ترددهای دریایی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: با توجه به تجربه‌های سال‌های قبل که بی‌احتیاطی و ورود افراد به سیلاب و آب‌نماهای ناایمن منجر به داغدار شدن خانواده‌ها شده و برای جلوگیری از تکرار این حوادث؛ به دهیاران اختیار داده‌شده تا در صورت لزوم نسبت به بستن مسیرها و جلوگیری از تردد اقدام کنند.

صفاایسنی خاطرنشان کرد: بالگرد امداد و نجات برای استفاده در مواقع ضروری در هرمزگان مستقر بوده، هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران هم انجام‌شده است.

کد خبر 470316

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی