مشارکت مردمی مهمترین رکن پیشگیری از اعتیاد است


مشارکت مردمی مهمترین رکن پیشگیری از اعتیاد است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد ضروری است و بدون حضور مردم هیچ برنامه‌ای موفق نخواهدشد.

علی مصطفوی روز یکشنبه در آیین نواخته‌شدن زنگ «یاریگران زندگی» در دبیرستان فاطمیه ارومیه افزود: در صورت نبود برخورد جدی با مشکلات موجود در زمینه اعتیاد، فراگیری این بلای خانمان‌سوز دامن‌گیر اغلب خانواده‌ها خواهد شد و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند مصون از این موضوع باشد.

وی با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: دانش آموزان می‌توانند در تنویر افکار عمومی در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه اجتماعی در زمینه پیشگیری از اعتیاد براساس تحقیقات و مطالعات انجام می‌شود، اضافه کرد: طرح یاریگران زندگی گامی در راستای فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با شیوع اعتیاد است که با همکاری آموزش‌وپرورش و نیروی انتظامی به اجرا در می آید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برای اجرای این طرح چهار میلیارد ریال اعتبار در اختیار آموزش و پرورش استان قرار داده شده‌است.

مصطفوی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح های مرتبط با فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر، این بلای خانمان‌سوز ریشه‌کن شود.

در ادامه این آیین زنگ آغاز اجرای طرح یاریگران زندگی در دبیرستان فاطمیه ارومیه با حضور مسوولان آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی، معاون استاندار، معلمان و دانش آموزان استان نواخته شد.

برای ایجاد بستر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده، طرحی به نام «یاریگران زندگی» در سال‌جاری در کشور تدوین شد و در جلسه مبارزه با مواد مخدر به ریاست رییس‌جمهور،‌ طرح به تصویب رسید که بستری در زمینه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است.

اولین مکانی که طرح یاریگران زندگی آغاز شده، آموزش و پرورش است و تمام گروه‌های مرجع برای اقدامات پیشگیرانه فعال خواهند بود؛ در خانواده بزرگ آموزش و پرورش ۱۴ میلیون دانش‌آموز و معلم در حال فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند