بازرسی‌ها بر بازار شب یلدا به 2 نوبت در روز افزایش یافت


بازرسی‌ها بر بازار شب یلدا به 2 نوبت در روز افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با هدف نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر بازار و رصد دقیقه‌ای قیمت‌های اقلام شب یلدا در واحدهای صنفی و غیرصنفی، بازرسی‌های ویژه در این استان به 2 نوبت در روز افزایش یافت.

علیرضا محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازرسی‌ها به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها توسط افراد سودجو تا ۳۰ آذرماه جاری به صورت صبح و عصر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسی از واحدهای صنفی توزیع کننده اقلام پرمصرف در شب یلدا از جمله آجیل،خشکبار، حلوا، انار، و دیگر اقلام با استفاده از تمام امکانات اتحادیه‌های مربوطه و با مشارکت بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن وتجارت به‌صورت ویژه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: ۹۵ بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی و ۷۵ بازرس اتاق اصناف در این استان فعال هستند و در بازرسی‌های ویژه نیز مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: همچنین ۹۰۰ بازرس افتخاری مردمی با هدف نظارت بیشتر و دقیق‌تر در استان فعال بوده و بازار را رصد می‌کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان هرگونه تخلف اعم از افزایش خودسرانه قیمت، احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج برچسب قیمت و دیگر تخلف‌های صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

محمودی اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن‌ و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن