افراد ناشناس به دفتر حزب «المستقبل » لبنان حمله کردند


افراد ناشناس به دفتر حزب «المستقبل » لبنان حمله کردند

بیروت - ایرنا - شماری از افراد ناشناس امروز (یکشنبه) با بمب های دست ساز ( کوکتل مولوتف) به دفتر حزب سُنّی «المستقبل» به رهبری «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی لبنان، در شهرک «خریبه الجُندی» در منطقه ی عکار در شمال این کشور حمله کردند و آن را آتش زدند.

کانال خبری لبنان ۲۴ به نقل از خبرنگار محلی خود گزارش کرد: هر آن چه درون این دفتر حزبی بود در آتش سوخت.

هنوز هیچ کس مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و تحقیقات برای شناسایی هویت حمله کنندگان آغاز شده است.

حزب المستقبل را «رفیق حریری» پدر سعد حریری در پایان سده ی گذشته میلادی در بیروت تاسیس کرد. او افزون بر مشارکت در صنعت بورس و بانکداری در لبنان، فرانسه و عربستان در عرصه ی سیاست و رسانه نیز فعالیت داشت. از مشهورترین نهادهای حزبی و رسانه ای رفیق حریری در لبنان می توان از حزب المستقبل، شبکه ی تلویزیونی المستقبل و روزنامه ی المستقبل نام برد.

رفیق حریری ۲۶ بهمن ۱۳۸۳ خورشیدی به همراه ۲۳ نفر دیگر از جمله محافظانش در انفجاری بزرگ در غرب بیروت کشته شد.

افزون بر حمله به دفتر محلی حزب المستقبل شماری از افراد ناشناس صبح امروز (یکشنبه) در ِ شیشه ای دفتر حزب مسیحی «جریان آزاد ملی» به رهبری «جِبران باسیل» وزیر امور خارجه ی لبنان، در شهرک «جدیده الجومه» در منطقه ی عکار در شمال این کشور را شکستند و آن را آتش زدند.

«اسعد درغام» عضو فراکسیون «لبنان قوی» وابسته به حزب جریان آزاد ملی در مجلس لبنان، آتش زدن دفتر محلی این حزب را اقدامی فتنه انگیز توصیف کرد و آن را در تضاد با اصول اخلاقی و معیارهای فعالیت سیاسی دانست.

در آستانه ی رایزنی های سیاسی میان نمایندگان مجلس و رییس جمهوری لبنان برای تعیین نامزد نخست وزیری، که قرار است فردا دوشنبه در دو نوبت صبح و عصر در کاخ بعبدا در شرق بیروت انجام شود، رقابت ناسالم حزبی، تنش سیاسی و امنیتی در لبنان بالا گرفته است.

احتمال انتخاب و معرفی سعد حریری به عنوان نامزد تشکیل دولت جدید لبنان بیشتر از دیگران است.

گفته شده یکی از شرط های حریری برای تشکیل دوباره ی کابینه، نبود جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی در این کابینه است. این جریان هم پیمان سیاسی حزب الله لبنان است.

افراد ناشناس به دفتر حزب «المستقبل » لبنان حمله کردند

افراد ناشناس به دفتر حزب «المستقبل » لبنان حمله کردند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو