صدور برگ معاینه فنی در سیستان و بلوچستان 41 درصد رشد داشت


صدور برگ معاینه فنی در سیستان و بلوچستان 41 درصد رشد داشت

زاهدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: صدور برگ معاینه فنی وسایط نقلیه سنگین این استان در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد رشد را نشان می‌دهد.

تیمور باقری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد ۳۲ هزار و ۸۷ وسائط نقلیه سنگین در این مدت به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۲۵ هزار و ۳۹۴ وسیله نقلیه موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و باقی‌مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

وی ادامه داد: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می‌رود مالکان و رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اینک چهار مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سنگین در شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش و چابهار دارای مجوز فعالیت از این اداره‌کل در استان فعال هستند، تصریح کرد: تردد ایمن و سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای بویژه ناوگان حمل و نقل مسافربری با حساسیت ویژه‌ای پیگیری شده و رانندگان نیز به منظور کسب رضایت شهروندان باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در زمینه معاینه فنی گفت: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، فاز نخست طرح کنترل و نظارت بر نصب حفاظ‌های ایمنی وسایل نقلیه باربری بر روی کامیون‌های تولید سال ۱۳۹۰ به بعد، از یکم فروردین سال آینده اجرا می‌شود به طوریکه برای کامیون‌های فاقد حفاظ‌های کامل استاندارد (جلو، عقب و طرفین) از تاریخ یاد شده گواهی معاینه فنی صادر نخواهد شد.

باقری ادامه داد: بر این اساس مالکان کامیون‌های مشمول طرح باید به مراکز مجاز نصب حفاظ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در حوزه ناوگان باری با ۶ هزار و ۳۴۳ دستگاه انواع ناوگان باری عمومی و ۹ هزار و ۱۸۷ راننده باری و همچنین در بخش ناوگان مسافری نیز با ۲ هزار و ۵۲۷ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری و تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ راننده فعال مسافری، از جمله استان های فعال در زمینه حمل جاده ای بار و مسافر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید