هواپیمایی ماهان به خروج کرمان از بن بست هوایی کمک کند


هواپیمایی ماهان به خروج کرمان از بن بست هوایی کمک کند

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه نبود پروازهای خارجی از علل عدم توسعه یافتگی صنعت گردشگری این استان است، گفت: شرکت هواپیمایی ماهان و بخش خصوصی می تواند به خروج کرمان از بن بست هوایی کمک کند.

فریدون فعالی روز یکشنبه در نشست مشترک با مدیرکل فرودگاه های استان و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی کرمان افزود: استان کرمان دارای جاذبه های منحصر بفرد زیادی است، درکنار این جاذبه ها، زیرساخت های مناسبی شامل مراکز متعدد اقامتی و پذیرایی در این استان وجود دارد که می توان در هر شبانه روز بیش از ۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان نتوانسته سهم خود را از بازار گردشگری ایران و جهان بدست آورد، تصریح کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری کرمان از استان های دارای جاذبه تاریخی و گردشگری بسیار کمتر نیز عقب افتاده که یکی از مهمترین دلایل آن نبود پروازهای خارجی در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: همدلی بخش خصوصی و بخش دولتی منجر به حضور بیشتر گردشگران خواهد شد و تنها راه برون رفت از بن بست هوایی استان کرمان افزایش سطح تعاملات شرکت هواپیمایی ماهان و بخش خصوصی است به شرط آنکه این همکاری ‌ها به هم افزایی و نتیجه مطلوب منتج شود.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در کنار بخش خصوصی است و آمادگی دارد با همکاری این بخش شرایط لازم را برای توسعه صنعت گردشگری منطقه فراهم آورد.

فعالی با اشاره به اینکه معادن استان کرمان بر چهره صنعت گردشگری این استان سایه انداخته است، افزود: معین های اقتصادی به عنوان حامی مالی می توانند در کنار بخش خصوصی و دولتی قرار گیرند و فعالیتهای موثری را در حوزه گردشگری این استان رقم زنند.

وی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان به سبب مشکلات مالی توانایی چارتر(اجاره) پروازهای داخلی و خارجی را ندارند و در این زمینه معین های اقتصادی باید یاری رسان باشند و پروازهای متعددی را با همکاری بخش خصوصی راه اندازی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در سال های گذشته بناهای تاریخی زیادی توسط معین های اقتصادی مرمت و به بازار گردشگری وارد شده است و بدون شک اگر مطالبه گر باشیم می توانیم از توانایی مالی معین های اقتصادی در دیگر بخش های صنعت گردشگری نیز بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری استان کرمان منوط به همبستگی و وحدت تمامی دست اندرکاران صنعت گردشگری است، تصریح کرد: اگر هریک از بخش های دولتی و خصوصی به صورت جزیره ای عمل کنند شاهد هیچ اتفاق خاصی در صنعت گردشگری این استان نخواهیم بود.

فعالی تصریح کرد: با حضور کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، معین های اقتصادی و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان می توان اضلاع توسعه صنعت گردشگری استان کرمان را تشکیل داد و تفاهم نامه های متعددی را در این زمینه منعقد کرد تا شاهد پیشرفت استان کرمان در این صنعت باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403