سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: به کسب سهمیه المپیک خوشبین هستیم


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: به کسب سهمیه المپیک خوشبین هستیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری مردان ایران گفت: نمایندگان کشورمان برای کسب سهمیه باید در سه رویداد جهانی ملبورن و رقابت‌های بین‌المللی جمهوری آذربایجان و قطر حضور پیدا کنند و به کسب نخستین سهمیه المپیکی ژیمناستیک خوشبین هستیم.

«رضا خیرخواه» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه‌های آتی تیم ملی ژیمناستیک هنری، اظهار داشت: اردوی تیم ملی ژیمناستیک از ۲۶ بهمن آغاز خواهد شد تا ملی‌پوشان برای رقابت‌های جهانی ژیمناستیک در ملبورن استرالیا آماده شوند. این اردو یک ماه طول خواهد کشید. ضمن اینکه یک مسابقه انتخابی هم در ابتدای اردو خواهیم داشت تا نفرات برتر اعزامی به جام جهانی باکو مشخص شوند.

او گفت: «عبدالله جامعی»، «سعیدرضا کیخا» و «مهدی احمدکهنی» سه ملی‌پوشی که به مسابقات جهانی ملبورن اعزام می‌شوند و هر سه ملی‌پوش ایران در تک‌وسیله مسابقه خواهند داد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران در خصوص احتمال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: ورزشکاران باید در چند دوره مسابقه حضور پیدا کنند که نتیجه سه رقابت‌ آنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر در این سه رقابت عملکرد مناسبی داشته باشند سهمیه به آنان تعلق می‌گیرد. در بین ژیمناستیک‌کاران ایرانی «سعیدرضا کیخا» بیشترین شانس را دارد و «مهدی احمدکهنی» نیز قابلیت حضور در المپیک را دارد. امیدوارم بتوانیم با ۲ ژیمناستیک کار در المپیک توکیو حضور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: اگر سهمیه قطعی شود برای نخستین بار است که ایران از طریق گزینشی گام به المپیک می‌گذارد. ژیمناستیک ایران در چند سال اخیر رشد خیره کننده‌ای داشته است. ثبت ۶ حرکت کیخا و صعود کهنی به جمع ۱۱ ژیمناست جهان در رقابت‌های آلمان نمودهای این رشد هستند.

خیرخواه در توضیح رقابت‌های گزینشی المپیک تصریح کرد:‌ قرار بود مسابقات جهانی آلمان حضور پیدا کنیم که متاسفانه به خاطر برخی از مشکلات امکان‌پذیر نبود. اما سه مسابقه دیگر در دستور کار است. تیم ابتدا به مسابقات جهانی ملبورن در استرالیا اعزام و در ادامه مسابقات باکو در کشور جمهوری آذربایجان می‌رود. قطر کاپ یکی دیگر از تورنمنت‌هایی است که ورزشکاران این رشته به آن اعزام می‌شوند. فدراسیون تمام توان خود را برای اعزام ورزشکاران به کار گرفته است و با وجود شرایط سخت اقتصادی این اعزام‌ها برای کسب سهمیه المپیک انجام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ملاک اعزام‌ها افزود: برای اعزام افراد به مسابقات جهانی ۲ ملاک نتیجه‌گیری و صرفه اقتصادی مورد توجه است. در مسابقات جهانی باکو که هزینه کمتری نسبت به ملبورن دارد ما به جای سه ورزشکار پنج ورزشکار را اعزام می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان