حماسه 9 دی هویت مردمی انقلاب اسلامی را عیان کرد


حماسه 9 دی هویت مردمی انقلاب اسلامی را عیان کرد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با گرامیداشت حماسه 9 دی سال 1388، خاطرنشان کرد که این حماسه کم‌نظیر، هویت و ماهیت مردمی انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد.

فرزانه جعفری روز یکشنبه درجلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه ملی ۹ دی و نیز برگزاری یادواره شهدای ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس گفت: مردم انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی در ۹ دی ۸۸ با حضور گسترده خود، همچون حضور پرشورشان در راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب در سال ۵۷، یکبار دیگر حمایت خود را از انقلاب و رهبری به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه در حماسه ۹ دی ۸۸، روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم، آنها را به صحنه آورد، افزود: ایمان دینی مردم مهمترین عنصر برای حضور آنها در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع از آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری است که دشمنان قدرت درک این عنصر و حضور پرشور مردم در صحنه را ندارند.

جعفری با تاکید بر ضرورت حضور پرشور گروه‌های مختلف مردم در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی امسال، اضافه کرد: مردم باید با حضور پرشور خود به جهانیان نشان دهند که همچنان حامی انقلاب و رهبری هستند و ذره‌ای از آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آیند.

وی با گرامیداشت در پیش بودن سالروز واقعه ۱۲ دی ۱۳۵۷ مردم گنبدکاووس و شهدای آن، تصریح کرد که این واقعه سند ماندگاری از بیداری مردم این شهرستان است که قبل از پیروزی انقلاب و برای حمایت از مردم گالیکش در فاصله ۲۵ کیلومتری گنبدکاووس، درمقابل مزدوران رژیم پهلوی ایستادند و هفت نفر آنها به درجه رفیع شهادت رسیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد که بزرگداشت باشکوه مراسم شهدای ۱۲ دی این شهرستان که در اربعین شهادت آنها انقلاب به پیروزی رسید، بر همه مسوولان و گروه‌های مختلف مردم یک تلکیف است تا دین خود را نسبت به شهدا و خانواده معظم آنها ادا نمایند.

حماسه 9 دی هویت مردمی انقلاب اسلامی را عیان کرد

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این جلسه، حماسه ملی ۹ دی ۸۸ را نقطه ثقل ملت ایران با گفتمان ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: در این حماسه، نظام اسلامی از خواص بی‌بصیرت پالایش و بساط فتنه‌گران برچیده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دیلمی افزود: درحماسه ۹ دی، ملت لحظه شناس و با بصیرت ایران اسلامی جلوتر از بسیاری از خواص در صحنه حاضر شدند و انقلاب را از آن پیچ حساس تاریخی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی، به سلامت عبور دادند.

وی اضافه کرد: امسال مراسم محوری بزرگداشت حماسه ۹ دی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در مسجد قائمیه گنبدکاووس برگزار می‌شود و قبل از آن روز هم برخی نشست‌های بصیرتی در دانشگاه‌ها و مدارس و نیز یک همایش ویژه بانوان در این شهرستان برگزار می‌شود.

سرهنگ دوم پاسدار سیدیحیی قاضوی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این جلسه بامهم دانستن واقعه ۱۲ دی ۵۷ مردم این شهرستان، از برگزاری مراسم بزرگداشت هفت شهید این واقعه به همراه مراسم غبارروبی گلزار و دیدار با خانواده معظم آنها خبر داد و گفت که واقعه ۱۲ دی، نام گنبدکاووس را در بین شهرستان‌های پیشگام در انقلاب اسلامی ثبت کرد.

حماسه نهم دی سال ۱۳۸۸ که با حضور مردم و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار شد، در تقویم انقلاب اسلامی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، در روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ تعدادی از جوانان گنبدکاووس هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافته و سبب عقب نشینی مزدوران شاه شدند؛ جوانان گنبدی با اطمینان از پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور ناگهانی فرمان شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را نیز زخمی کردند.

در این واقعه علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی به شهادت رسیدند و همه ساله برای نکوداشت یاد شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده‌های شهدا، مردم و مسوولان منطقه برگزار می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و تاکنون ۵۱۶ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟