تکمیل سرمایه‌گذاری‌ آلمانی‌ها در ارومیه تا چند ماه‌ دیگر


تکمیل سرمایه‌گذاری‌ آلمانی‌ها در ارومیه تا چند ماه‌ دیگر

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: فاز دوم واحد تولید کنسانتره میوه در ارومیه طی ماه‌های آینده با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

علی عبدلی‌ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز نخست این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون یورویی آلمانی‌ها طی هشت ماه منتهی به آبان سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدکننده انواع کنسانتره و آبمیوه با استفاده از آخرین تکنولوژی است، اضافه کرد: آلمانی‌ها برای تکمیل این واحد تولیدی در ۲ فاز مختلف، حدود ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در فاز نخست این واحد تولیدی خط تولید رب با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز در حال فعالیت بوده و برای ۱۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌است و در صورت بهره‌برداری کامل، بیش از ۵۰۰ نفر در این واحد تولیدی اشتغال می‌یابند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احداث این واحد تولیدی به صورت ۱۰۰ درصد با سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود، گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه در شهرک صنعتی فاز ۳ در اختیار سرمایه‌گذاران آلمانی قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: در آذرماه ۱۳۹۷ زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه به سرمایه‌گذاران تحویل داده شد و در اسفند همان سال خاک‌برداری توسط سرمایه‌گذاران کلید خورد و فزا اول پس از گذشت حدود هشت ماه به بهره‌برداری رسید.

«عبدلی» با اشاره به اینکه آلمانی‌ها همزمان با ساخت سالن فاز دوم، نصب تجهیزات کارخانه را نیز آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاران و مدیران بخش تولید آنان به جای احداث ساختمان اداری و با هدف سرعت بخشیدن به روند تولید در کانکس‌ مستقر هستند.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب آذربایجان‌غربی در تولید میوه و ایجاد صنایع تبدیلی، گفت: تقویت کارخانه‌های کنسانتره در منطقه، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی این استان دارد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

آذربایجان‌غربی با تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن میوه یکی از قطب‌های مهم تولید میوه در کشور به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا