دادستان: هیچ اغماضی در برخورد با زمین‌خواران در سردشت وجود ندارد


دادستان: هیچ اغماضی در برخورد با زمین‌خواران در سردشت وجود ندارد

مهاباد- ایرنا- دادستان سردشت گفت: هیچ اغماضی در برخورد با زمین‌خواران و متصرفانی که زمین‌های دولتی و ملی وجود نخواهد داشت و بر اساس قانون با آنان برخورد خواهدشد.

ولی‌الله خداکرمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همه زمین‌خواران، کوه‌خواران و جنگل‌خواران این شهرستان و کسانی که به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند یا در فکر آن هستند هشدار داده می‌شود که با قاطعیت و در سریع‌ترین زمان ممکن با سودجویان برخورد خواهدشد.

وی بیان کرد: جلسه‌های منظم و موثری با ادارات مرتبط به طور مداوم برگزار و موضوع‌های مربوط به این حوزه رصد می‌شود؛ حکم محکومیت قطعی ۲ نفر از دانه‌درشت‌ها نیز مورد رسیدگی قرار گرفته و پس از صدور رای در محاکم تجدیدنظر تایید شده‌است.

وی اضافه کرد: یکی از این پرونده‌ها در حال اجراست و محکوم پرونده در حال تحمل حبس می‌باشد و دستور جلب محکوم دیگر نیز صادر شده‌است.

دادستان سردشت اظهار داشت: اشخاصی که داوطلبانه نسبت به رفع تصرف از اراضی ملی اقدام کنند با رافت اسلامی با آنان برخورد خواهدشد.

«خداکرمی»، در رابطه با برنامه‌های مجموعه دادستانی عمومی و انقلاب سردشت با توجه به دوره جدید تحول در دستگاه قضایی کشور گفت: به نیابت از عموم مردم و جامعه به عنوان مدعی‌العموم بدون هیچ اغماضی با لانه‌های فساد با جدیت کامل برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مدعی‌العموم به طور قاطعانه با هرگونه فساد ناشی از رانت اطلاعاتی یا زدوبند اداری، قصور ماموران دولتی یا هر رفتاری که باعث نقض قانون شده و براساس آن بیت‌المال متضرر شود، وارد خواهد شد.

دادستان سردشت اضافه کرد: در این خصوص پرونده‌هایی در دادگستری شهرستان تشکیل و احکام قابل توجهی مبنی بر محکومیت چنین اشخاصی صادر شده‌است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۱۵۷ پرونده در دستگاه قضایی این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد چهار هزار و ۷۴۷ پرونده توسط شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.
وی در رابطه با مبارزه با پدیده قاچاق نیز اظهار داشت: سردشت شهری مرزی و دارای معابر مجاز، غیرمجاز و همچنین مرز رسمی برای واردات و صادرات بوده دارای موقعیت جغرافیایی مستعد برای قاچاق است بنابراین دادستانی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت جدی‌تر وارد عمل خواهدشد.

«خداکرمی» حمایت از سرمایه‌گذاران را یادآور شد و افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود در شهرستان برای سرمایه‌گذاری، رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال چه در حوزه گردشگری و زیست‌محیطی و چه در حوزه صنعت مورد حمایت خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات، ضمن دعوت از همه اقشار مردم برای شرکت گسترده در آن به همه داوطلبانی که اقدام به تبلیغات زودهنگام در محافل خصوصی یا عمومی به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف کنند ضمن دادن تذکر لازم در تایید صلاحیت چنین اشخاصی نیز تامل خواهد شد.

دادستان سردشت با دعوت از افراد با نفوذ شهرستان برای کمک به کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی بیان کرد: دست یاری به سوی روحانیان، معتمدان و ریش‌سفیدان برای برقراری صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها و نیز پیشگیری از وقوع جرم دراز می‌کنیم.

وی گفت: عمده‌ترین پرونده‌های موجود در دادگستری سردشت اعم از دادسرا و محاکم کیفری مربوط به سوانح جاده‌ای است و متاسفانه همه‌ساله شاهد کشته و زخمی شدن و حتی نقص عضو تعداد زیادی از همشهریان و هموطنانمان هستیم.

وی تاکید کرد: دادسرای عمومی و انقلاب سردشت همیشه و در همه ساعت‌ها برای دریافت پیشنهادها و راهکارها در جهت پیشگیری از وقوع جرم یا کشف جرم و همچنین انتقاد از عملکرد مجموعه دستگاه قضایی این شهرستان آماده است و از همه مردم به خصوص اهالی فرهنگ و رسانه، دانشگاهیان و سایر اقشار تقاضا دارد در این مسیر یاور دستگاه قضایی باشند.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرز ایران با شمال عراق واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس