تبریز از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای معرفی به دنیا برخوردار است


تبریز از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای معرفی به دنیا برخوردار است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با اشاره به جایگاه موثر تبریز در بین کلان شهرهای کشور، گفت: تبریز جایگاه ویژه‌ای در بین کلان شهرهای ایران دارد و از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به دنیا برخوردار است که باید به نحو شایسته به دنیا معرفی شود.

سید عباس موسوی در جریان دیدار با ایرج شهین باهر، شهردار تبریز اظهار کرد: حضور در تبریز و آشنایی بیشتر با این کلان‌شهر مهم ایران، یکی از افتخاراتی بود که امروز نصیب من شد. تبریز شهری است که جایگاه ویژه ای در دل و جان همه ما ایرانی‌ها دارد.

وی افزود: طی صحبت‌هایی که با شهردار تبریز داشتم، از نزدیک با فعالیت‌های مختلف شهرداری کلان شهر تبریز آشنا شدم و از موزه شهر تبریز که واقعا تاثیرگذار بود، بازدید کردم.

موسوی با تاثیرگذار خواندن موزه تاریخی عمارت شهرداری تبریز، عنوان کرد: کسی که برای اولین بار به این موزه بیاید، قدمت این شهر تاریخی و فرهنگی را از نزدیک لمس می‌کند و از آن تاثیر می‌پذیرد.

وی با اشاره به جایگاه موثر تبریز در بین کلان شهرهای کشور، گفت: تبریز جایگاه ویژه‌ای در بین کلان شهرهای ایران دارد و از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای معرفی به دنیا برخوردار است که باید به نحو شایسته به دنیا معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در خصوص پیشنهاد ایرج شهین باهر، شهردار تبریز مبنی بر ایجاد و احیای سرکنسولگری برخی کشورها که سابق در تبریز دایر بود، گفت: تصمیم به ایجاد سرکنسولگری در شهرهای مختلف در حیطه اختیارات و وظایف حاکمیتی کشورهاست و درصورت دریافت پیشنهادی، قطعاً وزارت امور خارجه با نظر مثبت از آن استقبال می کند و برای تحقق این مهم آماده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: این وظیفه ما به عنوان دستگاه دیپلماسی عمومی در وزارت امور خارجه است که تلاش می‌کنیم تا با همت و کمک همه دست اندرکاران استان آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های عمده و مهم و منحصر به فرد شهر تبریز را به ویژه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر