پلنگ گیلان بر پرده سینمای پایتخت


پلنگ گیلان بر پرده سینمای پایتخت

رشت - ایرنا - مستند پلنگ رودسر گیلان بر پرده اکران در پردیس سینمایی تهران قرار گرفت.

علی محمد پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با اعلام این خبر گفت : پلنگ رودسر با نام " آرزو " در پائیز ۱۳۹۶در تله سیمی به دام افتاده بود و از ناحیه کمر بشدت مصدوم شده بود.
وی اظهار داشت : آرزو پس از عمل جراحی و چندین ماه تیمار با نصب ردیاب در قلمرو اصلی اش، جنگل های سجیدان سیاهکلرود بخش چابکسر رهاسازی شد.
وی ادامه داد: همه مراحل تیمار، درمان و رهاسازی پلنگ آرزو توسط یک گروه مستندساز با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست مستند سازی شده بود که اینک این مستند در سالن شماره ۴ و ۶ پردیس سینمایی چهار سو به نمایش عموم درآمده است.
پلنگ، جانوری از خانواده گربه‌سانان و کوچک‌ترین حیوان در میان سه گربه بزرگ است که شیر و ببر دو عضو دیگر آن هستند.
زیستگاه پلنگ در گذشته از آفریقای جنوبی تا شبه جزیره کره را در بر می‌گرفت و این جانور در سراسر آفریقا و جنوب آسیا پراکنده بود اما تخریب زیستگاه و شکار، قلمرو این حیوان را به شدت کاهش داد و امروزه بیشترین تراکم پلنگ‌ها در جنوب صحرای آفریقاست.
اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست این حیوان را با توجه به کاهش جمعیت و کاهش محدوده زندگی آن در فهرست گونه‌های در مرز تهدید به انقراض قرار داده اما با همه این شرایط، جمعیت پلنگ‌ها از دیگر گونه‌های خویشاوند خود یعنی شیر، ببر و جگوار بیشتر است و وضعیت حفاظتی بهتری دارد.
پلنگ از گونه های با ارزش و در انقراض محیط زیست گیلان است و پیش بینی شود ۳۰ تا ۳۵ قلاده از آن در جنگل های این استان زندگی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان